בן גביר מאיים: זכות וטו בוועדת השרים לחקיקה - או שאין הסכם

פרסום ראשון: יו"ר עוצמה יהודית הציב כתנאי הצטרפות לממשלה שיקבל וטו בוועדת השרים לחקיקה, על מנת להבטיח קידום של חוקים שהוא מעוניין בהם, ואם לא - יוכל "לתקוע" את החוקים של חברי כנסת אחרים. בליכוד אומרים: "אי אפשר להתנהל ככה, כדאי שבן גביר יתבגר"; עוצמה יהודית: "דרישות אידאולוגיות מינימליות"

זמן צפייה: 01:06

פרסום ראשון: לאחר שחתמו הליכוד ועוצמה יהודית על הכסמי תפקידים לקראת הסכמים קואליציונים, הערב (ראשון) מתפרסמים במהדורה המרכזית דבריו של גורם בכיר בליכוד, שמספר על הווטו שהציב יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, בפני ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, ואומר: "כדאי שבן גביר וחבריו יתחילו להתגבר".

לפי אותו גורם, נתניהו הזמין היום את בן גביר לארוחת צהריים כדי להתקדם לעבר הסכמים קואליציוניים, אולם לא רק שלא נרשמה התקדמות - לתדהמתו של נתניהו בן גביר הציב תנאי: וטו בוועדת השרים לחקיקה - או שאין הסכם. מטרתו של יו"ר עוצמה יהודית היא לוודא שאם חוקים שלו לא יקודמו אז הוא יוכל "לתקוע" חוקים של אחרים, וכך יבטיח את התקדמות החוקים שהוא רוצה לקדם, כמו למשל סמכויותיו אל מול המפכ"ל.

השר לביטחון לאומי המיועד, איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי המיועד, איתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בדומה לדבריו של יריב לוין שפורסמו הערב, גם אותו גורם בליכוד אומר: "אי אפשר להתנהל ככה, כדאי שבן גביר וחבריו יתחילו להתבגר ולהבין שעם ההתנהלות הזו אנחנו נגיע ככה לרגע האחרון וניקלע למצוקה אמיתית בהרכבת הממשלה".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה: "לא ביקשנו כיבודים ותפקידים, אלא דרישות אידאולוגיות מינימליות".