האביר של בנט: מנער שנפלט מכל מסגרת לאיש הקרוב לראש הממשלה

אביר קארה, מייסד "השולמנים" וסגן השר החדש במשרד ראש הממשלה, פתח את ליבו וסיפר על הניסיונות להביא את בנו לעולם, ועל שנותיו הבעיתיות בבתי הספר: "זה היה בית כלא לחלומות ולשאיפות שלי"

זמן צפייה: 12:26

לפני שנתיים, אביר קארה פרץ לזירה הציבורית לאחר שייסד את "השולמנים", ארגון שמאחד את בעלי העסקים העצמאים והקטנים בישראל. ההצעות מהפוליטיקה לא חדלו מלהגיע כולל מיו"ר הליכוד, בנימין נתניהו שהבטיח לו תפקיד של שר. אך קארה החליט שהוא מצטרף למפלגתו של בנט, דבר שהוכיח את עצמו לאחר שזה נבחר לראש הממשלה וקארה עצמו לסגן שר במשרד ראש הממשלה. לא רע בשביל מי שבגיל 16 החליט שמערכת החינוך היא בזבוז זמן. "בית הספר היה בית כלא לחלומות ולשאיפות שלי, אלה היו השנים הכי קשות בחיי". 

קארה התייחס לפרסומים ולהתכתבויות שעלו לאחרונה לפיהם הוא נוהג באלימות מילולית כלפי מבקריו: "אני בן אדם שמדבר חופשי, שעונה לכולם ויכול להיות שלפעמים אומר גם דברים פחות טובים". לטענת קארה, "יש מערך מסודר נגדי שנועד בשביל להכפיש אותי ולהוציא אותי בריון. היו רכבים שנוסעים אחריי ושיחות טלפון מטרידות, תקופה מאוד קשה". עם זאת, קארה מרגיש כי הדימוי שלו כלפי חוץ השתנה לטובה מאז שנכנס לכנסת "ככל שאנשים מכירים אותי יותר, התדמית שלי מקבלת את התמונה האמיתית שלה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל: מאמינים שהלחימה בעזה לא הסתיימה; הקבינט יתכנס מחר

משרד הבריאות: חשד ראשוני לזן ההודי בהתפרצות בביה"ס בבנימינה

המבחן הראשון של ממשלת בנט ולפיד – האם חוק האזרחות יאושר?

Dqzwgk
Dqzwgk

קארה, נשוי ללידן ואב לילד, סיפר כי הנסיונות להביא אותו גבו קשיים רבים: "התחתנו לפני תשע שנים וחיכינו להביא ילד לעולם והיה לנו קשה, הרבה ניסיונות לא עבדו". לדברי קארה, הקשיים של בעלי העסקים פגשו אותו בדיוק ברגע הזה שלאחריו, הזדקק לעזרה כספית מאימו. "בזמן שלידן נכנסה לחדר ניתוח, היו לה כמעט שלושים עובדים בעסק מצליח. ישבתי בחוץ, מתמודד מול העסק שלי ושלה ומול חצי מדינה. היו כל כך הרבה מכשולים, ודרישות. לא הצלחנו לגמור את החודש".

השולמנים בהנהגתו של קארה, הביאו לימינה שני מנדטים וחצי, כך על פי בדיקת המפלגה. למעשה, ספק אם הייתה קמה ממשלה בלעדיהם. בחגיגות הניצחון של הארגון שהתקיימו השבוע, קארה סימן לעצמו את ההישג הגדול: "הפכנו ממוחים חברתיים למשניי המדיניות כלכלית של מדינת ישראל". קארה התייחס לגורם המאחד בין חברי הארגון ואמר "יש פה שמאלנים וימניים ודבר אחד שמאחד ביניהם - את כולם המדינה דפקה".