נתניהו אחרי האסון ברפיח: "לדבוק במטרות המלחמה חרף המחיר הכבד"

עם צאת השבת התייחס נתניהו לאסון ברפיח שבו נהרגו שמונה לוחמים בפיצוץ נגמ"ש הנדסי ברפיח. "על אף המחיר הכבד והמטלטל, עלינו לדבוק במטרות המלחמה: השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת כל חטופינו, וידוא שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל והשבת תושבינו בבטחה לבתיהם - הן בצפון והן בדרום", אמר

זמן צפייה: 01:04

עם צאת השבת, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (שבת) הודעה בעקבות האסון ברפיח, שבו נפלו שמונה לוחמים בפיצוץ נגמ"ש הנדסי, ואמר: "היום שילמנו מחיר קורע לב נוסף במלחמתנו הצודקת על הגנת המולדת. בצער עמוק, באבל כבד, אני מרכין ראש יחד עם כל אזרחי ישראל ומבכה את נפילתם של לוחמינו הגיבורים: סגן מפקד פלוגה בגדוד הנדסה, סרן ווסים מחמוד, וחיילים גיבורים נוספים ששמם טרם הותר לפרסום. הלב מתרסק לרסיסים לנוכח האובדן העצום. עם ישראל כולו מחבק את המשפחות היקרות בשעת יגונן הקשה. אני מחזק את לוחמינו ומפקדינו האמיצים, שחדורים במשימה הקדושה לנצח את אויבינו ולהשיב את חטופינו".

עם זאת, ראש הממשלה הדגיש: "על אף המחיר הכבד והמטלטל, עלינו לדבוק במטרות המלחמה: השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת כל חטופינו, וידוא שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל והשבת תושבינו בביטחה לבתיהם - הן בצפון והן בדרום".

כוחות צה״ל ברצועת עזה
כוחות צה״ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה״ל

"כשהמחיר כל כך כבד, נזכור עבור מה אנחנו נלחמים", אמר נתניהו. "אנו נלחמים כדי להבטיח את קיומנו ועתידנו, אנו נלחמים כדי להשיב את כל חטופינו. המלחמה הקשה נכפתה עלינו על ידי אויב מתועב ורצחני. בחג שמחת תורה מפלצות החמאס חדרו לקיבוצינו, לישובינו, לערינו, למסיבת טבע של צעירים שרצו רק טוב. הם שחטו ואנסו, ערפו ושרפו, ביתרו וחטפו את אחינו ואחיותינו. תינוקות וילדים, נשים וגברים, צעירים וקשישים. לאויב המפלצתי הזה אין שום כוונה לעצור כאן. יחד עם שאר חלקי ציר הרשע של איראן, הוא ימשיך לנסות להשמידנו. אם אנחנו לא נעצור אותו - הוא לא יעצור. ולכן, אין תחליף לניצחון".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "הלב דואב על נפילת שמונה לוחמי הנדסה הבוקר בקרב בדרום רצועת עזה. אנו אבלים על האובדן הכבד, על הקרבת חייהם של מיטב בנינו ומחבקים בעצב ודמע את המשפחות האבלות ומצדיעים לחבריהם למערכה. יהי זכרם ברוך".

שר הביטחון יואב גלנט פרסם גם הוא הודעה: "צער עמוק פקד אותי כאשר קיבלתי בשעות הבוקר המוקדמות את ההודעה הקשה על נפילתם של שמונה לוחמי צה"ל בקרב ברפיח. הכאב גדול, ליבי ומחשבותיי עם משפחותיהם. מרכין את ראשי יחד עם כל העם בישראל לזכרם של הגיבורים אשר נפלו בהגנה על העם והארץ. יהי זכרם ברוך".

סרן ווסים מחמוד
סרן ווסים מחמוד | צילום: דובר צה"ל

באסון ברפיח נפל סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'ן, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל (401). שמותיהם של שבעת הנופלים הנוספים טרם הותרו לפרסום. סרן ווסים מחמוד נפצע בידו בתחילת המלחמה, אך לא הסכים לעבור ניתוח כדי להמשיך ולהילחם. נזיה דבור, ראש מועצת בית ג'ן, ספד לקצין שנפל: "תמיד הצטיין והוביל בכל דבר שעשה".

שמונת הנופלים נהרגו במהלך פעילות של חטיבת גבעתי לחיסול כ-50 מחבלים לפנות בוקר בשכונת תל סולטן שבמערב רפיח. במסגרת פעילות לפתיחת צירים באזור, נגמ"ש הנדסה מסוג נמ"רה - שבו נסעו השמונה - עבר בציר שבו כבר עברו כמה כלי רכב לפני כן.

סביב 05:15, נגמ"ש הנמ"ר עלה על מטען חבלה רב-עוצמה שהתפוצץ על נוסעיו. בעקבות זאת, הוכרז אר"ן (אירוע רב נפגעים), אך הרכב עלה באש ובמשך כשעתיים לא ניתן היה לבצע פעולות חילוץ. לוחמי אוגדה 162 הוזעקו כדי לסרוק את האזור מהאוויר ומהקרקע, במטרה למנוע תרחיש של חטיפת גופות. בעקבות הפיצוץ הקטלני, בצה"ל בוחנים האם מוקשים ולבנות חבלה שנשאו לוחמי ההנדסה על הנגמ"ש מבחוץ התפוצצו גם הם.