מנהלי בתי השקעות בארץ: "רואים את השלכות אי-הוודאות על השווקים"

שמונה מנהלים מבתי ההשקעות המובילים בארץ פרסמו מכתב הקורא להגיע למתווה מוסכם ולהידברות "מיידית, כנה ורצינית". במכתב הוסיפו כי "קוראים לכל הצדדים לגלות אחריות ומנהיגות למען השמירה על היציבות והתנאים החברתיים והכלכליים שאיפשרו את הצמיחה של המשק בשנים האחרונות"

בורסה, אילוסטרציה
בורסה, אילוסטרציה | צילום: pixabay.com

שמונה מנהלי בתי ההשקעות המובילים בישראל יצאו היום (ראשון) במכתב לשר המשפטים יריב לוין וראש האופוזיציה יאיר לפיד בקריאה להידברות על רקע הרפורמה המשפטית. "כמי שמנהלים את בתי ההשקעות ומשמשים כמשקיעים מוסדיים המובילים בישראל, המנהלים מאות מיליארדי שקלים של כספי ציבור, עבור הציבור, ראינו חשיבות בקריאה ברורה לכל הצדדים להיכנס להידברות מיידית, כנה ורצינית, ללא תכתיבים ותנאים מוקדמים על מנת להגיע לפשרות ולנוסח מוסכם ביחס לסוגיות שבמחלוקת, באופן שישמר את עצמאות מערכת המשפט ואת הודאות והיציבות הנדרשים למשק ולמערכת הפיננסית ועל בסיס המתווה שהציג נשיא המדינה, יצחק הרצוג", כתבו המנהלים.

"בימים האחרונים אנו, כמובילי המערכת הפיננסית, רואים בדאגה את השלכות אי הודאות על השווקים הפיננסיים ועל חסכונות הציבור ולכן קוראים לכל הצדדים לגלות אחריות ומנהיגות למען השמירה על היציבות והתנאים החברתיים והכלכליים אשר איפשרו את הצמיחה המרשימה של המשק בעשרים השנים האחרונות", הוסיפו.

הבורסה בוול סטריט, ניו יורק
הבורסה בוול סטריט, ניו יורק | צילום: רויטרס

"להבנתנו, קיימת חשיבות עליונה בהגעה למתווה מוסכם (גם אם אינו מושלם בעיני מי מהגורמים) הגעה למתווה שכזה בתמיכה רחבה ככל הניתן תועיל לחברה הישראלית, לכלכלת ישראל ותקדם יציבות כלכלית ומשפטית בישראל", סיכמו.

כאמור, על המכתב חתמו שמונה ממנהלי בתי ההשקעות הגדולים במשק הישראלי - מנכ"ל IBI דייב לובצקי, מנכ"ל פסגות יוהאן קדוש, מנכ"ל אלטשולר-שחם רן שחם, מנכ"ל הפניקס בועז נגר, מנכ"ל מיטב אילן רביב, מנכ"ל ילין-לפידות יאיר לפידות, מנכ"ל אפסילון שמואל פרנקל ומנכ"ל מור יוסי לוי.