"אל תערבב אותנו": המתקפה על גלנט בישיבת סיעת הליכוד

מתקפה על שר הביטחון - מבית: חברי מפלגתו של גלנט מתחו עליו ביקורת חריפה בישיבת הסיעה הטעונה שהתקיימה היום, ברקע הצהרתו הדרמטית בשבוע שעבר. השרה רגב ביקרה את תוכניתו ל"יום שאחרי": "לא החלטה של אדם אחד", ח"כ ואטורי: "אתה פוגע ברה"מ ובליכוד". גלנט השיב: "אנחנו ממשיכי דרכו של בגין, לא של בן גביר". ח"כ גוטליב תהתה: "מה רע בבן גביר?" | ההקלטות המלאות

זמן צפייה: 04:28

מתקפה חריפה נגד גלנט - מבית: אחרי ההצהרה הדרמטית של שר הביטחון בשבוע שעבר, היום (שני) התכנסה סיעת הליכוד לישיבה סגורה - וטעונה במיוחד. בהקלטות שפורסמו במהדורה המרכזית, נמשעים עמיתיו של גלנט תוקפים אותו על תוכניתו ל"יום שאחרי" בעזה ועל ניהול המלחמה, וטוענים: "מערבב אותנו במכבסת מילים ופוגע בליכוד".

בעניין "היום שאחרי", גלנט חזר על עמדתו ואמר: "הגישה היחידה שיכולה לתפוס - כשאתה יוצא (מעזה), מישהו מקומי נכנס במקומך". ח"כ משה סעדה השיב: "מי? תגיד לנו את האמת". השרה מירי רגב הצטרפה ואמרה: "זו לא עמדה של אדם אחד. יש קבינט, יש ראש ממשלה".

שר הביטחון הדגיש: "אני אומר את הדברים מדם לבי, מתוך מחשבה על החיילים. ממשל צבאי בעזה הוא מחיר דמים שאסור לנו לשלם בשום אופן. כשהוא ייגמר, נצטרך להעביר את זה לידי מישהו - וכדאי שזה ייעשה שעה אחת קודם. אתם צריכים לתמוך בזה". על כך השיבה רגב: "אי אפשר לתמוך בזה". סעדה תקף: "אתה לא יכול לערבב אותנו במכבסת מילים מבלי להגיד מי הגורם שאתה רוצה להעביר לו את האחריות".

גלנט הוסיף: "הליכוד היא תנועה ימנית-ממלכתית-לאומית-ליברלית. אנחנו ממשיכי דרכו של בגין - לא של בן גביר". חברת הכנסת טלי גוטליב תהתה: "מה רע בבן גביר?".

ח"כ טלי גוטליב
ח"כ טלי גוטליב. "מה רע בבן גביר?" | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהמשך, ח"כ ניסים ואטורי תקף: "אתה לא יכול לפעול נגד ראש הממשלה. אל תדבר על היום שאחרי, אתה פוגע בליכוד". גם גוטליב עלתה להתקפה: "ברגע שביידן אומר שהוא לא נותן לך טילים מדויקים - באותה שנייה צריך להפסיק את הסיוע ההומניטרי. אתם יודעים שמכניסים לשם נוטלה ובמבות? זה מה שמכניסים בשעת לחימה? צריך לשדר כוח ועוצמה. לא היום שאחרי - אלא היום שהיום".

חבר הכנסת עמית הלוי תהה: "למה אישרת להכניס עובדים פלסטינים לישראל כשהייתה החלטה של הקבינט החברתי-כלכלי לא להכניס?". על כך ענה גלנט: "לא אישרתי. אלה דברי שקר, כמו שאר הדברים שאתה אומר". הלוי שאל שוב: "למה אתה לא פועל על-פי החלטות הקבינט החברתי-כלכלי?", וחבר כנסת אחר ענה: "הוא פועל לפרק את הליכוד".