היועמ"שית אחרי המהומה: "נמשיך בתפקידנו חרף ניסיונות ההשתקה"

לאחר שיו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט שמחה רוטמן ביקר את נציגת הייעוץ המשפטי לממשלה על שהציגה עמדה אשר מנוגדת לעמדת הממשלה, הוציאה בהרב-מיארה הודעה ובה כתבה כי "עובדי ייעוץ וחקיקה הם משרתי ציבור המבצעים את תפקידם במקצועיות - נמשיך בתפקידנו"

זמן צפייה: 01:33

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה פירסמה היום (ראשון) הודעה ובה הגיבה לדברים שנאמרו הבוקר וועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, כאשר יו"ר הוועדה שמחה רוטמן ביקר את נציגת היועמ"ש שהניחה דעה שמנוגדת לעמדת הממשלה באשר לרפורמה המשפטית.

"עובדי ייעוץ וחקיקה הם משרתי ציבור מסורים המבצעים את תפקידם במקצועיות ובענייניות, בין היתר, בדיונים המתקיימים בממשלה ובכנסת", כתבה בהרב-מיארה והוסיפה: "הייעוץ המשפטי לממשלה ימשיך למלא את תפקידו, חרף ניסיונות ההשתקה והטחת ההאשמות חסרות הבסיס, כפי שהתרחשו גם הבוקר בוועדה".

יו''ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח''כ שמחה רוטמן
יו''ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח''כ שמחה רוטמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדיון אמרה נציגת היועמ"שית: "כולם להבנתנו צריכים להניח שקיומה של ביקורת שיפוטית אפקטיבית זה תנאי בסיסי במדינה דמוקרטית בכלל, ובמסגרת האיזונים והבלמים שיש במדינת ישראל, שבעינינו הם איזונים חלשים". על כך ענה לה ח"כ רוטמן: "אז ניו זילנד ובריטניה לא דמוקרטיות?".

התגובה הזו עוררה זעם בקרב חברי הוועדה, כאשר ח"כ גלעד קריב וח"כ נעמה לזימי הטיחו ברוטמן: "אתה שיטתית נוזף בכל שומרי הסף ומהלך עליהם אימים". ח"כ רוטמן הגיב ואמר: "העובדה שנציגת היועץ המשפטי לממשלה מציגה עמדה שאיננה עמדת הממשלה - היא אנומליה מספיק גדולה".

עוד אמר ח"כ קריב: "זאת שיטה של חקירה נגדית, פה בוועדות כשדנציגת היועמ"שית נותנת את חוות דעתה, היא לא עומדת לחקירה הנגדית שלך. אתה לא מאפשר למומחים שלא לדעתך, הם לא מקבלים את יומם בוועדה".