העימות בין נתניהו לבן גביר: "יהיה קשה מאוד להקים קואליציה"

המתח בין הליכוד לציונות הדתית נמשך, כאשר גם ראש האופוזציה וגם חברי הכנסת ממפלגתו רומזים לח"כים של עוצמה יהודית שלא יצפו לתפקידי מפתח בממשלה הבאה אם תוקם ע"י גוש הימין - ובעיקר רומזים להם לא לשאוב קולות מהליכוד

זמן צפייה: 01:37

המתח בין הליכוד לציונות הדתית נמשך: בדברים שנשא היום (רביעי) ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בוועידת התעשיינים, הוא ציין כי "צריך ליכוד חזק כדי למשול", והוסיף כי תיקי הביטחון והאוצר צריכים להישאר בידי מפלגתו, מה שמהווה רמז עבה לחבר הכנסת סמוטריץ', שמכוון למשרדים אלו.

מאוחר יותר היום, חבר הכנסת מהליכוד מיקי זוהר השתמש בשפה יותר בוטה כשדיבר האפשרות להקמת קואליציה עם הציונות הדתית ברדיו גלי ישראל, ואמר: "אם איתמר בן גביר וסמוטריץ' יהיו עם שיגעון גדלות, יהיה קשה מאוד להקים קואליציה".

חבר הכנסת מיקי זוהר
חבר הכנסת מיקי זוהר | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אלו דברים שמיקי זוהר אומר לא מהכוונה מלמעלה אלא על דעת עצמו, אבל משיחות עם גורמים בליכוד - ח"כ זוהר הוא איננו היחיד שמחזיק בדעה שהגיע הזמן לפעול כדי שבן גביר וסמוטריץ' לא ימשיכו להתחזק על חשבון הליכוד.

בעקבות הדברים האלו, בן גביר וסמוטריץ' פונים היום לגורמים בכירים בליכוד ומבקשים הבהרות על הדברים, וגורמים בציונות הדתית ובעוצמה יהודית טוענים כי הדבר דומה בעיניהם לכך שמיקי זוהר היה האיש של הליכוד למשימות מול מנסור עבאס וכעת הוא האיש מול בני גנץ.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מיקי זוהר הגיב ואמר שכדי שיהיה אפשר להקים קואליציית 61 חייבים ליכוד חזק, וכי הליכוד הוא נר לרגליו. אם שמים בצד את כל התככים האישיים שמתפתחים כאן - נתניהו מתחיל לאותת שאם המגמה של בן גביר וסמוטריץ' תמשיך, הוא ינסה לשאוב קולות מהציונות הדתית.