נתניהו על רקע צניחת השקל: "להפסיק להתבטא בעניין הנגיד"

בעקבות היחלשות השקל מול הדולר והאירו וכשחקיקת המהפכה המשפטית נמשכת ביתר שאת - הורה ראש הממשלה לח"כים בליכוד "להפסיק להתערב ולהתבטא" בעניין נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. "עצמאות בנק ישראל היא נדבך מרכזי במדיניות הכלכלית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו הורה היום (רביעי) לחברי הכנסת של הליכוד להפסיק להתערב ולהתבטא בעניין נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון - זאת ברקע היחלשות השקל מול הדולר, שנכון להבוקר עומד על 3.67 ש"ח. ראש הממשלה אמר לחברי הכנסת: "אנחנו מחויבים לשמור על עצמאות בנק ישראל. עצמאות בנק ישראל היא נדבך מרכזי במדיניות הכלכלית שמוביל ראש הממשלה במשך שני עשורים ודבר לא ישנה זאת".

דבריו של ראש הממשלה מגיעים על רקע ביקורת שהשמיע יותר מוקדם השבוע שר החוץ אלי כהן, בעקבות העלאת הריבית על ידי בנק ישראל, בפעם השמינית ברציפות. כמו כן, אתמול פירסם ראש הממשלה ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו הוא הבהיר באנגלית כי עצמאותו של בנק ישראל לא תיפגע בעקבות המהפכה המשפטית. "חוק 'בנק ישראל' עבר בהנהגתי והוא מבטיח את עצמאות הועדה המוניטירית בראשות הנגיד בקביעת הריבית. שום דבר לא ישנה זאת", כתב ראש הממשלה.

הבוקר, עוד לפני הודעתו של ראש הממשלה, פירסם שר החוץ הודעת הבהרה לביקורת שהשמיע נגד הנגיד וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כמי שעבד בחברת דירוג בינלאומית, ניהל חברות גדולות, רואה חשבון ומרצה למימון בעבר, אני תומך בעצמאות בנק ישראל. כל פירוש אחר, אף שלא נאמר אחרת, הוא מעוות".

גם הפרופסור אמיר ירון, נגיד בנק ישראל, הגיב על התבטאויות חברי הכנסת בעניינו בריאיון לחדשות 13 כשאמר: "זה בוודאי לא טוב לתדמית מדינת ישראל בהקשר הזה, עצמאות הנגיד ובנק ישראל היא קריטית ואני חושב שכל מקבלי ההחלטות מבינים את זה".