המגעים להרכבת הממשלה: נתניהו נפגש עם יו"ר נעם אבי מעוז

ראש הממשלה המיועד נתניהו נפגש עם יו"ר מפלגת הימין המשובץ במקום ה-11 ברשימת הציונות הדתית, כחלק מסדרת פגישות בניסיון להקים ממשלה. בתום הפגישה אמר מעוז: "מקווים שתקום במהרה ממשלה יהודית ולאומית, ואני מאמין שמפלגת נעם תהיה חלק ממנה"

זמן צפייה: 02:14

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) במצודת זאב שבתל אביב עם יושב ראש מפלגת נעם, אבי מעוז, המשובץ במקום ה-11 ברשימת הציונות הדתית, כחלק מסדרת הפגישות שלו בניסיון הקמת ממשלה.

הפגישה מתקיימת בעקבות איום של מפלגת נעם, שטענה כי היא שוקלת להישאר מחוץ לקואליציה המסתמנת, בעקבות אי הזמנתו של מעוז לפגישה ע"י יו"ר הליכוד. בהודעה מטעם מפלגת נעם נמסר כי במידה ואינם ייכנסו לקואליציה, יפעלו נגד "הטרלול הפרוגרסיבי" ויאתגרו את הממשלה מימין. בשל האיום, זימן נתניהו את מעוז לפגישה.

בתום הפגישה אמר ח"כ מעוז: "הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית וברוח טובה. הצגנו לראש הממשלה המיועד את תפיסת העולם שלנו לפיה יש צורך להוציא מיד את תכניות הלימוד האנטי ציוניות והאנטי יהודיות שהוחדרו למערכת החינוך, וכן את הצורך בחיזוק זהותה היהודית של המדינה. מקווים שבעז"ה תקום במהרה ממשלה יהודית ולאומית, ואני מאמין שמפלגת נעם תהיה חלק ממנה".

נתניהו ובן גביר בפגישה
נתניהו ובן גביר בפגישה

כזכור, אמש פרסמו ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר תמונה מהפגישה המשותפת שהם ניהלו. בצאתו מהישיבה אמר בן גביר לכלי התקשורת: "בעזרת השם נקים ממשלת ימין מלא מלא, נשמור על חיילי צה"ל, על שוטרי משטרת ישראל, על אזרחי ישראל. נעשה הכל שתקום ממשלת ימין מלא מלא".

בגזרת התיקים, בן גביר ביקש את השר לביטחון פנים "מורחב", כלומר עם סמכויות נוספות מעבר לאלו שמחזיק בהם השר הנוכחי בר לב. בנוסף, הוא ביקש את תיק החינוך או התחבורה ליצחק ואסרלוף, מספר 4 ברשימתו "עוצמה יהודית". בענייני מהות, בן גביר הבהיר שבלי סיכומים כתובים בנוגע לרפורמות במערכת המשפט ובסוגיות המשילות "אין מה להיכנס לממשלה".

כפי שפורסם אתמול במהדורה המרכזית, בן גביר ידרוש מנתניהו דרישת מהות שיכולה במהרה "להקפיץ" את מערכת הביטחון הישראלית מחשש לתגובה בשטח. בן גביר עדיין עומד על רצונו להיות השר האחראי על המשטרה ועל שירות בתי הסוהר, וככל הנראה הוא יקבל דרישה זו.

בתוך כך, הוא צפוי לבקש מנתניהו להקשיח ולהחמיר את תנאי של האסירים הביטחוניים בבתי הסוהר השונים. למעשה, בן גביר יבקש לאמץ את דו"ח הניצב לשעבר שלומי קעטבי, שעמד בראש הוועדה שחקרה את תנאי כליאתם של האסירים הביטחוניים.

תמונתם של השניים מגיעה אחרי מערכת בחירות מתוחה שבה לא נראו נתניהו ובן גביר זה לצד זה. זכורה במיוחד התקרית באירוע הקפות שניות של שמחת תורה בכפר חב"ד, כאשר יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר היה על הבמה - וראש האופוזיציה בנימין נתניהו סירב לעלות ולעמוד איתו על אותה במה.

בן גביר לא הסכים לרדת מהבמה, ובתיעוד בראש הכתבה ניתן לראות כיצד מורידים אותו בכוח. לאחר מכן נתניהו עלה לבמה, ובתגובה לעיתונאי מנחם קולדצקי מאתר המחדש אמר בן גביר: "למרות היועצים של ביבי זה לא יעזור, תהיה ממשלת ימין".