חוק האיזוק האלקטרוני נפל, ח"כיות מחו עם אזיקים: "בושה"

החוק נפל ברוב של 54 מתנגדים מול 53 תומכים. בעקבות זאת, פרצה בכנסת מהומה וחברות כנסת מהאופוזיציה מחו עם אזיקים אלקטרוניים על ידיהן, וקראו "בושה" לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. ח"כ גדעון סער, יוזם הצעת החוק, תקף: "בושה של ממשלה, נכנעו לגחמות של בן גביר"

זמן צפייה: 00:32

ברוב של 54 מול 53, הפילה היום (רביעי) הקואליציה את חוק האיזוק האלקטרוני של ח"כ גדעון סער. בעקבות הפלת החוק - מחו חברות כנסת מהאופוזיציה מחו עם אזיקים אלקטרוניים על ידיהן. חברי אופוזיציה קראו לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאמר השבוע כי יביא בקרוב הצעה "מאוזנת יותר", קריאות כגון "בושה". ח"כ סער הגיב: "חברי הקואליציה נכנעו לגחמות של בן גביר והפילו היום חוק שיכול להציל חיי נשים וילדים. בושה של ממשלה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "נשים ימותו בגלל הממשלה הזו. נשים יוכו בגלל הממשלה הזו. הקואליציה הפילה את חוק האיזוק האלקטרוני שהיה מציל חיי נשים נפגעות אלימות. כי לא מעניין אותם נשים, מעניין אותם רק פוליטיקה".

 

במפלגת העבודה הגיבו: "הממשלה מתעקשת לתקוע את הצעת החוק הממשלתית, וכעת מפילה את הצעות החוק הפרטיות - שהן קריטיות להצלת נשים מאלימות ורצח. ממשלה שחיי נשים לא שווים בעיניה. ואחר כך שואלים למה נשים מוחות בבגדי שפחות אדומים כדם".

מטעם ארגון משפחות נרצחים ונרצחות נמסר כי הארגון "מביע שאט נפש מהתרגיל להפלת הצעת חוק האיזוק האלקטרוני. הפארסה הפוליטית באה על חשבון חייהן של נשים. השר בן גביר מרצה את הגברים האלימים ומפקיר את הנשים המאוימות ברצח. הליך החקיקה שאמור היה להיות קצר ומסודר הפך לבדיחה מעוררת סלידה. כל דחייה מכוונת היא זלזול גם בארגונים שהשקיעו שנים רבות בקידום חוק שיכול היה להציל חיי נשים שנרצחו תוך הפרת צווי הגנה. צווי הגנה ללא פיקוח מסכנים עוד יותר את חיי נשים.הם נותנים לנשים אשליה של מוגנות ואז הן נרצחות".

מטרת החוק למנוע אלימות במשפחה ולפיו לבית המשפט תהיה את הסמכות להורות על מתן צו הגנה בתנאי פיקוח אלקטרוני (אזיק אלקטרוני), לצורך הגבלת אדם שהוגשה נגדו תלונה על אלימות במשפחה. לפי הצעת החוק, במקרה שקיים צו הגנה נגד אדם החשוד באלימות במשפחה, יחויב הגורם האלים לשאת על גופו צמיד אלקטרוני, שבאמצעותו תבצע המשטרה מעקב כדי לפקח שהוא אכן עומד בתנאי הצו שהוצא נגדו. במקרה של הפרת הצו תקבל המשטרה התרעה על גישה אסורה של הגורם לקורבן.