נתניהו: "לפיד וגנץ נרדמו בשמירה"; לפיד: "מתקנים את הנזק שעשה"

לאחר שפורסם בחדשות 13 כי רה"מ יזמין את ראש האופוזיציה לתדרוך ביטחוני לקראת החתימה על הסכם הגרעין, הפגישה נקבעה למחר ונתניהו תקף: "בשנה האחרונה זנחו את המאבק נגד הסכם הגרעין". לפיד הגיב: "זימנתי אותו לתדרוך שיידע על מה הוא מדבר"

זמן צפייה: 01:19

לאחר שבסוף השבוע פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה יאיר לפיד יזמין את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לעדכון ביטחוני לקראת החתימה על הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, מלשכת נתניהו נמסר היום (ראשון) כי הפגישה תואמה למחר ב-17:00.

"כשנתניהו היה ראש ממשלה כל מה שהוא עשה בעניין האיראני היה מסיבות עתונאים ומצגות", כתב הערב רה"מ לפיד בחשבון הטוויטר שלו, "הנזק שגרם במהלך כהונתו לשתי הסוגיות האסטרטגיות החשובות ביותר לישראל - המאבק בגרעין האיראני והיחסים עם ארה"ב - הוא חמור ועמוק ואנחנו עדיין מתקנים אותו".

"אנחנו פועלים כל יום לחזק את יכולותיה של המדיניות והביטחוניות של ישראל שהוזנחו במשך שנים ארוכות", הוסיף לפיד, "לכן זימנתי מחר את ראש האופוזיציה לתדרוך בטחוני להתעדכן בפרטים, שלפחות יהיה לו מושג על מה הוא מדבר בסרטים שהוא עושה".

נתניהו הגיב לציוץ וכתב: "מר לפיד, כנראה שכחת שבזמנו תקפת אותי ותמכת בהסכם הגרעין המסוכן הקודם, ואילו אנחנו הצלחנו להוציא את ארה״ב מההסכם הרע הזה. אסביר לך על כך מחר".

פגישת לפיד נתניהו
ראש הממשלה יאיר לפיד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו | צילום: חיים צח, לע''מ

"בשנה האחרונה לפיד וגנץ זנחו לחלוטין את המאבק הציבורי נגד הסכם הגרעין עם איראן", תקף נתניהו מוקדם יותר היום את ראש הממשלה ואת שר הביטחון, "במשך 12 שנה נאבקנו בנחישות בהסכם הזה ואף הבאנו את ארה"ב לסגת ממנו. אבל בשנה היחידה שלהם בשלטון, לפיד וגנץ נרדמו בשמירה ואיפשרו לארה"ב ואיראן להגיע להסכם גרעין שמסכן את עתידנו".

"הם פשוט לא עשו כלום כדי ללחוץ על הממשל האמריקני לא לחתום על ההסכם הזה", הוסיף נתניהו, "בניגוד לנו - הם לא הלכו לקונגרס, לא הלכו לאו"ם, לא ניהלו מסע הסברה תקיף בתקשורת העולמית. אחרי שארה"ב כבר סיכמה עם איראן את עיקרי ההסכם, רק אז לפיד וגנץ נזכרו להתעורר. מאוחר מדיי, מעט מדיי. אוזלת היד של לפיד וגנץ תיזכר בהיסטוריה כמחדל הגרעין האיראני".

"אין דוגמה טובה יותר לאוזלת יד זו", סיכם יו"ר הליכוד, "מאשר העובדה שבנט 'השר לענייני איראן' שלפיד מינה, נופש כעת באיטליה, ערב חתימת ההסכם, ועוד באיזור בלי קליטה. ככה לא נלחמים בסכנה קיומית. ככה לא שומרים על ישראל. אני מתחייב בפניכם, אזרחי ישראל: לאחר שננצח בבחירות, נפעל בכל דרך נגד ההסכם הזה. לעולם לא אתן לאיראן להשיג נשק גרעיני".