אחרי הביקורת שמתח: נתניהו מינה את דוד ביטן ליו"ר ועדת הכלכלה

"בן גביר והחרדים דורשים עוד ועוד. נתחים מהתיקים של הליכוד ומוועדות הכנסת עברו אליהם, זה לא במקום", אמר הח"כ מהליכוד לפני הרכבת הממשלה, אך למרות המתיחות מול ראש הממשלה הוא נבחר לתפקיד

חבר הכנסת דוד ביטן
חבר הכנסת דוד ביטן | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שהעביר ביקורת על התנהלות המו"מ הקואליציוני של הליכוד, ח"כ דוד ביטן ייכהן כיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, כך החליט היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מסבב המינויים של ראשי הוועדות.

נזכיר כי במהלך ישיבת סיעה של הליכוד בשבוע שעבר תקפו חברי הכנסת דוד ביטן ודוד אמסלם את נתניהו ואמרו: "אנחנו לא יודעים מה יש בהסכמים, למה לא כינסת את הסיעה עד עכשיו? מה זה אמור להיות? רק ח"כ מש"ס יכול להכניס דברים שהוא רוצה ואנחנו כלום?"

חברי הכנסת דוד אמסלם ודוד ביטן
חברי הכנסת דוד אמסלם ודוד ביטן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ביטן גם התייחס להסכמים הקואליציוניים בין ראש מפלגתו בנימין נתניהו לבין ראשי המפלגות הקואליציה טרם השבעת הממשלה, ובתכנית הרדיו של רזי ברקאי בגלי צה"ל אמר: "בן גביר והחרדים כל הזמן מבקשים עוד ועוד דברים. נתחים מהתיקים של הליכוד עברו אליהם וגם הרבה מוועדות הכנסת - זה לא במקום".

חבר הכנסת גם התייחס לדרישת בן גביר לווטו בוועדת השרים לחקיקה, ואמר: "אז באמת הוא ישלוט בממשלה. הגיע הזמן שיפסיקו לתת לו דברים ולהגיד לו 'זה מה שיש'. הווטו לא מגיע לו".

ביטן סיפר כי "נתניהו הציע לי להיות יו"ר ועדת הכלכלה וכנראה שאסכים", כשנאמר לו על ידי ברקאי שזה בעייתי, השיב ביטן: "מה בעייתי בזה? אם אני יכול להיות חבר כנסת, אני יכול לכהן בכל תפקיד. זה שיש לי כתב אישום לא אומר שאני אשם".

בנימין נתניהו ומשה גפני חותמים על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לדגל התורה
ח''כ משה גפני ימונה ליו''ר ועדת הכספים

בנוסף לביטן, נתניהו צפוי למנות את ח"כ משה גפני ליו"ר ועדת הכספים, כאשר ח"כ יעקב אשר ימונה ליו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר כץ ימונה בוועדת הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן ימונה בוועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ יוסף טייב ימונה בוועדת תרבות וחינוך וח"כ ישראל אייכלר ימונה ליו"ר ועדת העבודה, הרווח והבריאות.

מהאופוזיציה צפויים להתמנות ח"כ עודד פורר בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, וח"כ איימן עודה ליו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה. צפויים להתמנות גם ח"כ פנינה תמנו שטה לוועדה לקידום מעמד האישה, ויו"ר הכנסת לשעבר מיקי לוי בוועדה לביקורת המדינה.