גנץ חשד שרה"מ חורג מהסיכומים - ודרש שיחה בהשתתפות ראש המוסד

פרסום ראשון: לבקשת גנץ, התקיימה ביום שישי שיחת ועידה עם ראש הממשלה וראש המוסד . המטרה: לוודא שאין חריגה מהסיכומים בקבינט. גנץ חשד שנתניהו פועל מאחורי גבו ודורש מצוות המו"מ צעדים שיקשו על העסקה. גורם המעורה בפרטים: "הנושא הובהר לגנץ בשיחה"

זמן צפייה: 01:43

פרסום ראשון: בזמן שישראל צריכה להחליט אם תשלח משלחת לקהיר ברקע ההמתנה לתשובת חמאס, במהדורה המרכזית פורסם הערב (שלישי) כי ביום חמישי בשבוע שעבר התכנס הקבינט וקיבל החלטה להתגמש משמעותית במסגרת המשא ומתן, במטרה לקבוע את הקווים האדומים של ישראל. למחרת, דרש השר בני גנץ לקיים שיחת טלפון דחופה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד דדי ברנע, משום שחשד שנתניהו מנסה שוב להצר את צעדי צוות המשא ומתן בנוגע לסוגיות שכבר אושר להתגמש בהן בקבינט ודורש לאשרן בלשכתו.

בשיחה נכחו גם השר רון דרמר, שר הביטחון יואב גלנט וראש המל"ל צחי הנגבי. גורם המעורה בפרטים אמר לחדשות 13 כי אותה שיחה "המחישה את החשדנות והאופן שבו הממשלה מתנהלת בסוגיה הכי רגישה ודרמטית - שחרור החטופים".

מטעמו של גנץ נמסר כ הוא "אינו מתייחס לנאמר בדיונים ביטחוניים".

נתניהו וגנץ. ארכיון
רה"מ נתניהו ובני גנץ (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע המגעים, מחר יגיע לישראל שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. על הפרק: הניסיון להגיע לעסקה ולהפוגת אש ממושכת, וכן הרצון של ממשל ביידן לכרוך בין הפסקת האש לקידום מהלך נורמליזציה מול סעודיה.