גנץ במסר לגלנט: "אם תיקח את התפקיד - תהיה שר ביטחון סוג ב'"

בפתח ישיבת סיעת כחול לבן נשא יו"ר המפלגה דברים, ובחר לפנות לשר הביטחון המיועד: "תהפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל - אות הקין יהיה עליך". עוד אמר גנץ: "אנחנו ניאבק. לא נהיה נפולת של נמושות, לא נרד מהארץ – נרעיד את הארץ". לפיד במסר לנתניהו: "אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא"

חבר הכנסת בני גנץ
חבר הכנסת בני גנץ | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ נשא דברים היום (שני) בישיבת סיעת "המחנה הממלכתי", ושלח מסר לשר הביטחון המיועד ח"כ יואב גלנט: "אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך תהפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל – תהיה שר ביטחון סוג ב' – אות הקין יהיה עליך".

עוד הוסיף גנץ: "כשר הביטחון, אני מבקש לומר למחליפי – אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך – המשימה שלך תהיה להפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל. במשמרת שלך – הפעלת הכוח תופקע מהרמטכ"ל לבן גביר – יתפורר צבא העם".

עוד הוא אמר: "המחיר של לקיחת פלוגות מג"ב - גיוס של מעל 70 גדודי מילואים בשנה, כ- 40 אלף מילואמניקים שלצערי ספק אם יתייצבו במצב שבו צבא העם מתפורר, והעם נגזר לממלכת בן גביר, ממלכת סמוטריץ', וממלכת אבי מעוז. וכל זה – בכדי שאדם אחד יוכל לחמוק ממשפט אחד. אנחנו ניאבק. לא נהיה נפולת של נמושות, לא נרד מהארץ – נרעיד את הארץ".

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שר הביטחון המשיך בדבריו, ותקף את רה"מ המיועד בנימין נתניהו ואת ממשלתו החדשה המתגבשת: "שואלים אותי, למה אני לא מצטרף לממשלה? ואני שואל אתכם – איך אפשר להצטרף לממשלה כזו? מי יכול לסמוך על נתניהו כשהוא מאפשר החרבה של מערכת הביטחון, המשפט והחינוך בשל צרכיו המשפטיים?".

גנץ הביע דעתו גם על פסקת ההתגברות אותה מתכננת הקואליציה המיועדת לחוקק: "את פסקת ההתגברות הם מביאים ברוב המינימלי וללא הסדרה של חוק יסוד החקיקה. את זה הם עושים בכדי שיוכלו להתגבר על חוק הגיוס ולקעקע ולהחמיר את חוסר השוויון בנטל במקום להציג ולקדם מתווה שירות חדש. בכך הם יפרקו את צבא העם, יפגעו אנושות בביטחון ובחיילנו".

"אני מבקש לומר לאזרחי ישראל כולם – ההסכמים הקואליציוניים הנרקמים יפגעו בכולכם: מימין ומשמאל, דתיים וחילונים, יהודים, ערבים ודרוזים. הם יפגעו בביטחון של כולם, במערכת המשפט שמגנה על כולם. ואנחנו נפעל נגד הממשלה, ובעד כל אזרחי ישראל".

"כשאזרחי ישראל יראו את תוצאות ממשלת הגזירות – יקרה אחד משניים: או שנתניהו יתן ברקס או שיגיע לתהום ויפול. אנחנו נשתמש בכל הכלים והסמכויות, ונפעל בכל האמצעים החוקיים, באופן דמוקרטי ונחוש למען המדינה שאנחנו כל כך אוהבים", הוסיף.

אבי מעוז ויאיר לפיד על רקע כיתה
לפיד לנתניהו: "אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא" | צילום: יונתן זינדל, אבשלום ששוני, פלאש 90

גם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד התייחס לנושא המו"מ הקואליציוני בפתח ישיבת הסיעה. בתוך כך, הוא התמקד בסערת מינוי אבי מעוז לראש היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך - מה שיאפשר לו שליטה על תכנים חינוכיים וקבלת החלטות בנוגע לאילו אירגונים ייכנסו לבתי הספר.

"נתניהו יודע כבר שהוא עשה טעות כשנתן למעוז שליטה בתוכניות החינוכיות שנכנסות לבתי הספר של הילדים שלנו. הוא רק לא יכול לחזור בו, כי הוא חלש והם הבינו שאפשר לסחוט אותו בגלל המשפט שלו. אז אני פונה מפה לליכוד, יש שם עדיין אנשים עם אחריות לאומית. אני קורא להם - תחזרו בכם. תבטלו את ההסכם עם מעוז. אתם לא יכולים לעשות את זה לילדי ישראל ולא להורים שלהם. עשיתם טעות, אתם מודים שעשיתם טעות - תתקנו. לא נותנים 2 מיליארד שקל וגישה לכל ילד בישראל לגזען מסוכן וחשוך, שינסה להחדיר להם שנאת נשים ושנאת להט"בים ושנאת חילונים ושנאת מסורתיים", אמר.

לפיד הוסיף: "נתניהו אמר השבוע שהעובדה שאני קורא לראשי הרשויות לא לשתף פעולה עם מעוז, היא המרדה. אין גבול לחוסר הבושה של האיש הזה. מר נתניהו, אם לזה אתה קורא המרדה, איך אתה קורא למה שאתה חוללת פה בשלוש השנים האחרונות? המצאת טריק חדש, לך מותר לעשות הכל, לפרק את המדינה מבפנים, אבל כל מחאה נגדך היא המרדה. אם אתה חושב שמה שאמרתי בימים האחרונים היא המרדה, יש לי חדשות בשבילך, עוד לא ראית כלום. רק התחלתי. אנחנו לא פראיירים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. רוב העם נגד ההתנהלות הזו, כולל הליכודניקים".

משרד החינוך
מטה משרד החינוך

בהמשך, גם ח"כ מעוז התייחס לסוגיה. "בימים האחרונים מתנהל קמפיין פוליטי פרוע, המרדה. האחריות שקיבלתי היא על שיתוף הפעולה בין משרד החינוך לעמותות פרטיות, חלקן ממומנות על ידי מדינות אחרות. דוגמה למעורבות זרה: במצגת לימוד שעוסקת בהתנגשות של זכויות ואינטרסים כלפי סמלי המדינה - הובא נימוק - סמלי המדינה מבוססים על סימנים יהודים דתיים וחלק מהאזרחים הערבים לא חשים זיקה לסמלים אלה. אני קורא לכם ההורים לברר ולבדוק את התכנים שמועברים לילדיכם. אני מבטיח שכל מה שאעשה יהיה בשיתוף ההורים, המנהלים", אמר.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה בתגובה לדברי מעוז: "במדינה מתוקנת אדם ששנאתו אמונתו לא מקבל שליטה על תכנים שילדים לומדים. שום ספין לא יסתיר את העובדה שמוכרים את חינוך הילדים שלנו. נלחם נגד מכירת החיסול ופירוקה של מערכת החינוך".

בתגובה על הדברים, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו תקף: לפיד וגנץ לא מקבלים את תוצאות הבחירות ומפזרים הפחדות שקריות נגד ממשלה שנבחרה על-ידי רוב הציבור. לפיד, שהקים ממשלה מסוכנת עם האחים המוסלמים, שבר שיאים במינוי מקורבים ובח"כים נורווגים, וחתם על הסכם הכניעה לחיזבאללה, מנהל בימים אלה מסע של דה-לגיטימציה נגד בחירת העם.

"אנחנו נחושים למשול ולבצע את המדיניות שלשמה נבחרנו לטובת כל אזרחי ישראל. במשך 20 שנה הובלתי באחריות את מדינת ישראל קדימה בכל התחומים - וכך אעשה גם הפעם". נתניהו הוסיף: "הנה העובדות מול השקרים: 'משרד הביטחון יפורק' - שקר. המינהל האזרחי מהווה פחות מאלפית האחוז ממשרד הביטחון - והוא יישאר במשרד הביטחון. 'משרד החינוך יועבר לידי אבי מעוז' - שקר. אבי מעוז יעסוק רק בהתקשרויות חיצוניות של משרד החינוך שמהוות כאלפית האחוז מתקציב החינוך ויפעל בכפוף לראש הממשלה. משרד החינוך ימשיך לקבוע את תוכנית הלימודים. 'הממשלה תפעל נגד להט"בים'  - שקר. לא נפגע בזכויותיהם של להט"בים ונשמור על הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה. 'ליברמן: ההמנון ישונה'. נו באמת".