חוק הדיינים אושר בקריאה ראשונה - וגרר תגובות נזעמות

לאחר שההצבעה על החוק נפלה עקב טעות מצדו של יו"ר הכנסת, החוק הובא להצבעה שוב, והפעם עבר ברוב של 59 תומכים מול 51 מתנגדים. ח"כ בן צור: "מי שהגה את החוק הוא כמו כסיל השב על איוולתו"

הדיון במליאה
דיון במליאה | צילום: ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הדיינים בהצבעה שמית ברוב של 59 תומכים אל מול 51 מתנגדים - ועורר תגובות נזעמות מצדם של חחברי כנסת מהאופוזיציה. כעת, הצעת החוק תעבור לוועדת הכנסת לקביעת הוועדה שתכין אותה לקריאה שנייה ושלישית.

כאמור, חברי אופוזיציה רבים הביעו התנגדות לחוק, בהם ישראל אייכלר מיהדות התורה: "בממשלה הזאת יש הסכמה שלא עוסקים בשום דבר כי היא מפוצלת ולא מסכימה על כלום, חוץ מדבר אחד- המלחמה ביהדות ובדת. עצם זה שאנחנו יושבים כאן בשעה כזאת ומדברים על הוועדה למינוי דיינים כאשר הרי לא חסרות צרות במדינה, זו הוכחה לכך. בשם הדמוקרטיה והשוויון לשלול מהגברים בכנסת את הזכות להיבחר לוועדה זו טיפשות ועוול".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לראשונה בגל הנוכחי: עלייה בתחלואה בחינוך החרדי

מהומה בכנסת: בן גביר קרא לטיבי "מחבל" – וסירב לצאת מהמליאה

גורם בקבינט נגד שרת החינוך: "עושה רעש – החלטות יעברו בלעדיה"

חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה
חבר הכנסת ישראל אייכלר | צילום: חדשות 13

ח"כ יואב בן צור ממפלגת ש"ס, אמר בתגובה לאישור הצעת החוק: "מי שיצר והגה את החוק הנורא והפרסונלי הזה שנועד לנסות לשנות את אופיים של בתי הדין הרבניים, הוא פשוט כמו כסיל השב על איוולתו". עוד הוסיף לומר בן צור: "אין לנו ספק ואנחנו מתפללים שגם הפעם הרפורמה הזאת לא תעבור. אף אחד לא מעז לגעת בוועדה למינוי שופטים או למינוי קאדים, בוועדה למינוי דיינים דרוזיים כי אוי ואבוי מה יקרה, וכאן בגלל גחמה של אדם מסוים שרוצה להיות בוועדה הופכים עולמות".

גם ח"כ יריב לוין מליכוד הגיב לאישור הצעת החוק: "במשך שנים הקואליציה הנוכחית האשימה אותנו שאנחנו רוצים לסדר ג'ובים כי חשבנו שראוי לאפשר לשר להביא איתו צוות רציני שיהיה מחויב להצלחתו ומדיניותו. מה לא אמרתם על התפיסה הבסיסית כל כך הזאת? אבל עכשיו, בשיא החוצפה והצביעות אתם באים ולא רק שעושים חוק ג'ובים מיוחד שמייצר הרחבה של הוועדה ומשנה את ההרכב האנושי בה, אלא שאתם עושים את זה כדי לסדר ג'ובים אישיים. הצביעות הזאת היא חרפה, החוק הזה הוא בושה וזה תקדים שלצערי הרב מדינת ישראל ואזרחי ישראל ישלמו עליו ביוקר".

יו''ר הכנסת, יריב לוין
יו''ר הכנסת, יריב לוין | צילום: ערוץ הכנסת

כזכור, לפני כשבועיים נרשמה דרמה במליאת הכנסת לאחר שחוק הדיינים נפל בעקבות טעות בהצבעה של יו"ר הכנסת מיקי לוי. עם תום ההצבעה, התברר כי 51 תמכו בחוק ו-51 התנגדו לו. לוי הבהיר מיד כי טעה בהצבעתו וביקש ייעוץ משפטי כדי לבדוק אם יוכל לשנות את ההצבעה, אך לאחר שהובהר לו כי שינוי ההצבעה אינו אפשרי, הכריז כי החוק נפל.