מתבלבלים ומצביעים: נמשכים הדיונים על תקציב המדינה במליאה

מרתון ההצבעות על הצעת התקציב לשנת 2022 וחוק ההסדרים נמשך בכנסת, כשהדיונים צפויים להימשך לתוך הלילה. כמה חברי אופוזציה, בהם נתניהו, הצביעו בטעות יחד עם הקואליציה

זמן צפייה: 02:31

מרתון הדיונים וההצבעות על תקציב המדינה לשנת 2022 נערך בשעה זו (חמישי) במליאת הכנסת, וצפוי להימשך לתוך הלילה. מספר חברי כנסת מהאופוזיציה, ביניהם בנימין נתניהו, הצביעו בטעות יחד עם הקואליציה. מנגד, אף חבר קואליציה לא הצביע בטעות בניגוד למשמעת הקואליציונית.

בתוך כך, האופוזיציה הציעה לשקול למשוך את ההסתייגויות לתקציב, אם יוקם מנגנון משותף לקואליציה ולאופוזיציה שיפקח על העברת כספי המדינה לרע"ם ולעמותות שקשורות בה, במטרה למנוע את העברת כספי אזרחי ישראל לחמאס. עם זאת, הקואליציה סירבה להצעה. שר החוץ יאיר לפיד כתב: "אני שמח לראות שהלילה לא פגם בהומור של האופוזציה. התשובה היא לא. תודה".

הלילה אישרה מליאת הכנסתאת תקציב המדינה לשנת 2021 ברוב של 61 חברי כנסת שתמכו, ובכך הוסר איום הבחירות מעל הממשלה. מדובר בתקציב המדינה הראשון מזה שלוש שנים. ראש הממשלה נפתלי בנט ברך ברשתות החברתיות וכתב: "יום חג למדינת ישראל. לאחר שנים של תוהו ובוהו — הקמנו ממשלה, התגברנו על הדלתא, ועכשיו העברנו תקציב לישראל. ממשיכים קדימה בכל הכוח".

גם לפיד ברך, ואמר כי "אחרי לילה ארוך, העברנו בכנסת את תקציב 2021, עוד יום ארוך לפנינו. עוד תקציב לשנה הבאה". שר האוצר אביגדור ליברמן גם הביע שביעות רצון, וכתב בטוויטר: "תקציב 21 עבר, תקציב 22 אנחנו באים. בפעם האחרונה שעבר תקציב בישראל - צרפת זכתה במונדיאל, ספוטיפיי עשתה עלייה לארץ, נטע ברזילי ניצחה באירוויזיון, הקורונה עוד לא נולדה והארי ומייגן רק התחתנו. 2018 עברה ממזמן. הגיע הזמן להחזיר את המדינה למסלול ולהעביר תקציב חברתי ואחראי למען העתיד".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שרת התחבורה מרב מיכאלי מסרה לאחר ההצבעה הבוקר: "לפנות בוקר, העברנו סוף סוף, אחרי שלוש שנים, תקציב מדינה. עכשיו כשיש לנו תקציב, נוכל להשקיע בכן ובכם. ומעל לכל, תקציב מבטיח יציבות למדינת ישראל אחרי תקופת ומשבר כל כך ארוכה וקשה".