ממלא מקום מנכ"ל המשרד של גביר הודיע שיתפטר

פרסום ראשון: אלעזר בן הרא"ש הודיע היום לשר בן גביר כי אינו מתכוון להמשיך בתפקידו לאחר 31 בדצמבר. הרא"ש לתפקיד ממלא מקום המנכ"ל לאחר שהמנכ"ל הקודם התפטר - למרות התנגדות נציבות שירות המדינה

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: ממלא מקום מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, אלעזר בן הרא"ש, הודיע היום (רביעי) לשר בן גביר כי אינו מתכוון להמשיך בתפקידו לאחר 31 בדצמבר.

עו"ד הידי נגב, מנהל מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון, מסר: "תרבות הקומבינות והמינויים הפוליטיים השחיתה כל חלקה טובה בשירות הציבורי. המחדל המתמשך בניהול מצב החירום היה צריך להוות תמרור אזהרה - אסור למנות בעלי תפקידים החסרים בנסיון המקצועי לתפקיד. אסור לתת לנבחרי הציבור לנצל את תקופת החירום למנהל לא תקין".

בן גביר ובן אליהו
בן גביר ובן אליהו | צילום: רויטרס

נזכיר כי בן גביר מינה את הרא"ש לתפקיד ממלא מקום המנכ"ל לאחר שהמנכ"ל הקודם התפטר - למרות התנגדות נציבות שירות המדינה. בחודש ספטמבר, מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, עו"ד שלמה בן אליהו, הודיע לשר איתמר בן גביר על סיום כהונתו "מסיבות אישיות". במכתב לעובדי המשרד כתב בן אליהו: "עקב סיבות אישיות, הודעתי לאחרונה לשר לביטחון לאומי על כוונתי לסיים את כהונתי כמנכ"ל המשרד. אני רוצה להודות לשר על שמינה אותי לתפקיד חשוב זה, בעת כה רגישה ונדרשת".

לאחר התפטרותו של עו"ד בן אליהו, השר בן גביר אמר: "אני מודה למנכ"ל המשרד שנעתר לבקשתי לכהן בתקופה בה בנינו תקציב עתק למשרד, המאפשר למשרד, למשטרה, לכבאות והצלה, ולשב"ס להיות ערוכים לאתגרים העומדים לפתחם, לחזק את יכולותיהם וליישם את המדיניות שלי לחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון האישי. לאור הסיבות האישיות, נעניתי לבקשת המנכ"ל לסיים את כהונתו. עו"ד בן אליהו בעל ניסיון רב בשירות הציבורי וכיהן כמנכ"ל של משרדים רבים ואני מודה לו על תרומתו המשמעותית למדינת ישראל".