יו"ר בל"ד: "שהידים בשכם? ברור", עודה: "תלויים באחוז ההצבעה"

ראשי המפלגות הערביות הגיעו ל"המטה המרכזי" והתייחסו לשלל נושאים. סמי אבו שחאדה, שמפלגתו עלתה בסקר האחרון קרוב מאוד לאחוז החסימה: "אנחנו כמעט שם". יו"ר חד"ש-תע"ל על אם ימליץ על לפיד: "נעשה הכול שנתניהו ובן גביר לא ירכיבו"

זמן צפייה: 07:54

3 ימים לבחירות: יושב ראש חד"ש-תע"ל איימן עודה הגיע לאולפן "המטה המרכזי" והתייחס לאפשרות שמפלגתו תמליץ גם הפעם על מועמד לראשות הממשלה והבהיר כי מפלגתו תעשה הכול כדי שנתניהו ובן גביר לא ירכיבו ממשלה. "זה תלוי באחוז ההצבעה אצלנו. בטוח שלציבור שלנו יש את התובנה ואת האחריות".

עודה הבהיר כי גם מפלגתו קרוב לאחוז החסימה. "אנחנו על התפר. רצינו גם להיות יחד עם בל"ד. בהסכם העודפים פנינו אליהם והם אמרו ברגע האחרון שלא. למרות כל הניסיונות הכנים שלנו. גם בעתיד הקרוב אני רוצה אחדות".

עודה התייחס גם לאמירתה של חברת מפלגתו עאידה תומא סלימאן שהגדירה את אנשי גוב האריות שהידים. "אני עומד עם כל עם נכבש נגד הכיבוש הארור, לרבות במצב הזה. אני רוצה שלטון שייטיב עם כולנו. גם עם יהודים וגם עם ערבים ובעיקר עם העם הפלסטיני שנמצא תחת הכיבוש. אני אומר בצורה ברורה ששורש כל רע זה הכיבוש המתמשך. שהיד זה ביטוי ומונח דתי למי שנהרג בידי הכיבוש, וזה יציב ואמת", כך עודה.

גם יו"ר בל"ד, סמי אבו שחאדה, התייחס לדבריה של תומא סלימאן: "ברור שהם שהידים. איזו שאלה? אני מופתע שיש ספק שחברה כובשת שמביאה לקורבנות משני הצדדים היא מתעקשת לא לראות שיש כיבוש".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-hamate-hamerkazi-clips-part-2910221902' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון עם סמי אבו שחאדה, יו"ר בל"ד' poster='' kid='1_obxeeur9' duration='']

אבו שחאדה שב על טענתו שלפיד ואחמד טיבי עמדו מאחורי פיצול המשותפת כדי שהמשותפת תתמוך בממשלה בראשות לפיד ללא בל"ד, שנחשבת לקיצונית יותר: "היה שיתוף פעולה בין לפיד לטיבי ועודה וניסיון לרסק את בל"ד כדי להיות יותר מקובלים".

על הטענה שהם מבזבזים קולות במגזר הערבי אמר: "שאנשים יבואו לראות את השטח וייראו את הכנסים של בל"ד. זה בא לטובתנו שאנחנו מציעים אלטרנטיבה".