ביהמ"ש קיצר הצווים לאל-ג'זירה, שתוכל לשוב לפעול ביום ראשון

המחוזי בת"א קיצר בעשרה ימים את הצווים של שר התקשורת קרעי, שהורו על סגירת הרשת הקטרית בישראל - והיא תוכל לשוב ולשדר מהארץ מיום ראשון הקרוב. עם זאת, המדינה תוכל להוציא צו חדש ולבטל את ההחלטה

אל ג'זירה
אל ג'זירה | צילום: Shutterstock

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיצר היום (רביעי) את הצווים שהוציא שר התקשורת שלמה קרעי לסגירת רשת אל-ג'זירה בישראל. השופט שי יניב קבע כי "בקשת המדינה מאושרת לתקופה של 35 ימים - שתחילתם ב-5 במאי 2024". כלומר, הרשת תוכל לשוב ולשדר מישראל כבר ביום ראשון הקרוב - אז יפקע תוקף הצווים. עם זאת, המדינה תוכל להוציא צו חדש - ולכן סביר שהחלטת בית המשפט לא תצא לפועל.

עם זאת, בהחלטתו קבע השופט יניב כי "בדיון החסוי הוצג לפניי מקבץ מסמכים שמהם עולה תמונה שמצביעה באופן מובהק בראיות משכנעות, ברורות וחד-משמעיות על אודות הקשר ההדוק, לאורך זמן, בין חמאס לבין ערוץ התקשורת אל-ג'זירה, תוך שארגון הטרור מקדם את מטרותיו באמצעות הערוץ. מאפיינים אלה רחוקים כמזרח מן המערב מהמטרות המקובלות ומהקשרים המקובלים בין ערוץ תקשורת למושאי התקשורת. מטבע הדברים לא אוכל להרחיב את היריעה בפרטי הדברים".

השר שלמה קרעי
השר שלמה קרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הוא הוסיף כי "הוצג נתון המצביע על מקומו של ערוץ אל-ג'זירה, בראיית חמאס, בהיבטי הסתה מובהקים. בנוסף, הערוץ מתאר 'בזמן אמת' את מיקום כוחות צה"ל - ומסכן את חיילי צה"ל, פשוטו כמשמעו". עוד נאמר כי "ביטוי לנרטיב שמדריך את ערוץ אל-ג'זירה, שבא לידי ביטוי בשידוריו, הוא הקרנת סרטון ובו הדרכה כיצד לפגוע בטנק ישראלי. צפיתי בסרטון המדובר שתכליתו פגיעה בכוחות צה"ל במלחמה ופגיעה ממשית בביטחון המדינה". השופט דחה את טענת הרשת שלפיה מדובר ב"סרטון תמים, שנועד להציג את יכולות הטנק".

"בכללו של דבר", כתב השופט יניב, "התמונה הכוללת המתקבלת לא מותירה מקום לספק על אודות אופי מערכת היחסים הנמשכת שבין ערוץ אל-ג'זירה לבין ארגון הטרור, ובכך שתכנים המשודרים בו  משרתים את חמאס ומצויה בהם פגיעה משמעותית בביטחון המדינה, הנתונה במלחמה קשה בארגון הטרור".