מדגם חדשות 13 המעודכן: כחול לבן מובילה, הרשימה המשותפת - 15

מהמדגם עולה כי הפער בין גנץ לנתניהו נותר על שני מנדטים – 32 לעומת 30. גוש המרכז-שמאל עלה ל-59 מנדטים לעומת 53 של גוש הימין. יתר המפלגות שמרו על אותם הנתונים מהמדגם המוקדם

זמן צפייה: 02:23

על פי תוצאות מדגם חדשות 13 המעודכן, כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד יורדת ל-32 מנדטים, לעומת 33 מנדטים שקיבלה במדגם הראשוני. הליכוד בראשות בנימין נתניהו יורדת ל-30 מנדטים לעומת המדגם הראשוני שבו קיבלה 31 מנדטים. גוש השמאל נשאר ביתרון ועולה ל-59 מנדטים, לעומת 58 מנדטים במדגם הראשוני. גוש הימין יורד ל-53 מנדטים לעומת 54 מנדטים במגדם הראשוני שפורסם. ישראל ביתנו נשארת לשון המאזניים עם שמונה מנדטים - אותה כמות מנדטים שקיבלה במדגם הראשון.

הרשימה המשותפת עולה בשני מנדטים ועומדת על 15 לעומת 13 מנדטים שקיבלה במדגם הראשון. שאר המפלגות נשארות עם אותו מספר מנדטים: ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 8 מנדטים, ימינה עם 6 מנדטים, וגם המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר עם 6 מנדטים.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190918-0057' autoplay='0' credit='' desc='מדגם חדשות 13 המעודכן' kid='1_ymsy75wn' duration='143'']

תוצאות המדגם המעודכן של חדשות 13
תוצאות המדגם המעודכן של חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות המדגם המעודכן של חדשות 13
תוצאות המדגם המעודכן של חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות המדגם המעודכן של חדשות 13
תוצאות המדגם המעודכן של חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות המדגם המעודכן של חדשות 13
תוצאות המדגם המעודכן של חדשות 13 | צילום: חדשות 13

מתוצאות מדגם חדשות "כאן" עולה כי כחול לבן נותרה עם 32 מנדטים והליכוד נחלשה במנדט ועומדת כעת על 31 מנדטים. הרשימה המשותפת קיבלה 13 מנדטים לעומת 12 במדגם הראשון, ישראל ביתנו ירדה במנדט וקיבלה 9 מנדטים. גוש המרכז-שמאל עומד על 56 מנדטים וגוש הימין על 55 מנדטים. כמו כן, יהדות התורה נשארה עם 8 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים וימינה עם 7 מנדטים. העבודה-גשר עלתה במנדט ל-6 מנדטים והמחנה הדמוקרטי נשארה עם 5 מנדטים.

ממדגם חדשות 12 עולה כי כחול לבן והליכוד בתיקו של 32 מנדטים, לעומת המדגם הראשוני שבו מפלגתו של גנץ קיבלה 34 מנדטים ומפלגתו של נתניהו 33 מנדטים. במקום השלישי הרשימה המשותפת, שעולה מ-11 מנדטים ל-13 מנדטים. ישראל ביתנו עולה ל-9 מנדטים לעומת 8. גוש המרכז-שמאל פותח יתרון עם 56 מנדטים אל מול גוש הימין עם 55 מנדטים, כאשר במדגם הראשוני הן קיבלו 55 מנדטים ו-57 בהתאמה.

ימינה יורדת מ-8 מנדטים ל-7 מנדטים. ש"ס עולה ל-9 מנדטים לעומת 8 במדגם הקודם, יהדות התורה יורדת ל-7 מנדטים לעומת 8. העבודה-גשר עולה ל-6 מנדטים לעומת 5, והמחנה הדמוקרטי נשארת עם 5 מנדטים.

בנימין נתניהו ובני גנץ מממשים את זכות הבחירה
בנימין נתניהו ובני גנץ מממשים את זכות הבחירה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה שוחח עם חדשות 13 והתייחס לתוצאות המדגם המעודכן: "להסתה יש מחיר כבד. אין ראש ממשלה שהסית נגדנו כמו נתניהו, כולם ביחד לא הסיתו נגדנו כמו נתניהו לבדו. האזרחים הערבים הרגישו שהם הפכו למיעוט נרדף, יצאו בהמוניהם והצביעו למשותפת. אני חושב שיש לנו עוד מנדט שלם מהציבור היהודי, אנשי בעלי מצפון שהבינו כיהודים מה זה להיות מיעוט שמסיתים נגדו כל הזמן".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190918-0134' autoplay='0' credit='' desc='איימן עודה בשיחה עם חדשות 13' kid='1_rie70eu6' duration='265'']

עודה התייחס למי שנראה כעומד בראש הגוש הגדול: "אין ספק שגנץ יתקשר, אנחנו רוצים להחליף את השלטון. אבל כל הציבור הענק שנתן את התוצאה המדהימה הזאת לא יכול להיכנס לכיס של גנץ".

נוסף לכך, יו"ר הרשימה המשותפת הודה כי שוחח עם יו"ר כחול לבן במהלך מערכת הבחירות: "האמת שהיו לנו הרבה שיחות ונפגשנו כמה פעמים. כבר אחרי הבחירות האחרונות פניתי אליו ואמרתי לו שהקמפיין שלו גזעני וביקשתי שישנה כיוון, והוא באמת עשה את זה".

איימן עודה לאחר תוצאות המדגם
איימן עודה לאחר תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נאם מוקדם יותר הלילה לאחר פרסום תוצאות המדגמים, וחזר על דרישתו לקואליציה ליברלית: "יש רק אופציה אחת - ממשלה רחבה עם הליכוד וכחול לבן. גם אם יקימו ממשלת אחרות בלעדינו - זה עדיף מאשר להתחיל לדשדש במו"מים בלתי פוסקים. אני​ קורא לנשיא להזמין את נתניהו וגנץ לשיחה לא פורמלית".

איילת שקד נאמה מוקדם יותר בכנס של מפלגת ימינה ואמרה: "נעשה הכל כדי להקים ממשלת ימין – זה אתגר גדול מאוד אבל לא בלתי אפשרי". כמו כן התייחסה לפיצול במפלגה: "אתמול חתמנו על פיצול כי זאת הייתה ההבטחה לבוחרים, אבל אני חושבת שצריך להמשיך ביחד, אני מאמינה בציונות הדתית ביחד".

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאחר תוצאות המדגם
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאחר תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

"את ההבטחה לבוחר אולי צריך לקיים, אבל צריך לראות מה נכון למדינת ישראל, לימין האידיאולוגי ולציונות הדתית", המשיכה. "אנחנו בוודאי ממשיכים לעבוד ביחד, גם במו"מ הקואליציוני וגם אחר כך בכנסת. אני חושבת שזה הזמן של הציבור לומר האם הוא רוצה שהסיעות יתפצלו או ימשיכו יחד". עוד הצהירה שקד: "אמרנו לנתניהו שאנחנו נמליץ עליו לנשיא - זאת לא שאלה, כפי שהתחייבנו כך נעשה".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' עלה לנאום ואמר: "עברנו תקופה, שאני לא מכיר תנועה שהייתה עוברת אותה ויוצאת עם ראש מורם כמו הציונות הדתית. זה התחיל בקמפיין הסתה ושיסוי. ליברמן, לפיד, ברק, סתיו שפיר. הם תקפו את מי שהם מזהים ככוח העולה בחברה הישראלית, אני מי שיודעים שבא לעבוד, להשפיע ולשנות. אחר כך הצטרפו לזה צרי עין ואנשים חסרי אחריות שבגלל אגו זרקו קולות לפח".

שר החינוך לשעבר נפתלי בנט נאם אחרון: "אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה מסוימת של אי ודאות, אבל בתוכה יש לנו מצפן מאוד ברור –שמירה על כל סנטימטר של ארץ ישראל. של שמירה על הזהות היהודית, של עם ישראל ושל אחדות".

איילת שקד לאחר תוצאות המדגם
איילת שקד לאחר תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

"היינו בבחירות מאוד מקטבות, אבל היום זה היום של אחרי. תמיד אמרתי ואומר גם הערב – לימין אין מונופול לאהבת המדינה, לשמאל אין מונופול על אהבת האדם והשלום. כולם רוצים בטובת ישראל. לנו יש את דרך הימין, אבל אנחנו לא שונאים את הצד השני. אנחנו אוהבים את כל עם ישראל", הוסיף שר החינוך לשעבר.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התייחס לתוצאות המדגמים ולעלייה בכוח המפלגה לעומת סבב הבחירות הקודם, והצהיר: "לפני חצי שנה הקב"ה עשה איתנו חסד, ומסקרים שלא עברנו את אחוז החסימה - קיבלנו שמונה מנדטים. היום עלינו בעשרות אלפי קולות למרות מסע הסתה נוראי, למרות שכנראה מנדט שלם הלך לעוצמה יהודית ונזרק לפח". עוד הצהיר דרעי: "נמליץ לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו".

אריה דרעי לאחר תוצאות המדגם
אריה דרעי לאחר תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

"הייתה מערכת בחירות עם הסתה נוראית, עם קרע גדול מאוד בעם", טען יו"ר ש"ס. "השתלדנו לתת את מערכת הבחירות הכי יפה, הכי רוחנית, הכי טובה שיכולה להיות. אבל לצערנו הרב הייתה מערכת הסתה גדולה. אני רוצה להגיד לכולם ללא יוצא מן הכלל - אנחנו בערב ראש השנה, אנחנו עם אחד, אנחנו נשב כאן ביחד במדינה הזאת. אני קורא לכולם לשכוח את השפה של ההסתה והשסע ולהתחיל לדבר כמו יהודים".