ההסכם עם האמירויות אושר בממשלה; נתניהו ובן זאיד סיכמו להיפגש

השרים אישרו את ההסכם, שיועבר לאישור הכנסת ביום חמישי • משלחת מהאמירויות תגיע לביקור בישראל ב-20 באוקטובר. רה"מ: "ישראל היא בעלת ברית חיונית, בייחוד כעת"

זמן צפייה: 00:34

הממשלה אישרה היום (שני) פה אחד את הסכם השלום עם איחוד האמירויות, שנחתם בחודש שעבר. "מדינות ערב רוצות לעשות שלום עם ישראל, כי הן רואות איך הפכנו למעצמה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "הן מבינות שאנחנו יכולים לסייע להן בהרבה מאוד תחומים. הם רואים שישראל לא רק שאינה נטל ואינה אויב - היא בעלת ברית חיונית בכל זמן, בייחוד בעת הזאת".

נוסף על כך, ראש הממשלה שוחח בסוף השבוע עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן זאיד. השניים דנו בהמשך שיתוף הפעולה בין המדינות וסיכמו לבקר זה במדינתו של זה, כאשר משלחת מאיחוד האמירויות תגיעה ב-20 באוקטובר. לדברי נתניהו, "אין לי ספק שבקרוב נראה הסכמים עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כ"ץ: הניסיון ליצור דימוי של התפרקות באוצר רחוק מהמציאות

גרוטו: מעריך שגני הילדים ייפתחו ביום ראשון

ראש אונר"א: הפלסטינים מיואשים, בעזה מחפשים אוכל באשפה

הסכם השלום שאושר על ידי הממשלה

שר הביטחון בני גנץ בירך על אישור הסכם השלום וקרא להרחיבם. "אני עוסק בנושא ההסכם מול האמירויות והשלכותיו הביטחוניות מול הרשויות האמריקניות המוסמכות", אמר. "ההסכם יקודם תוך כדי שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. אסור להרפות מהמאמצים לשלום מול עוד שותפים באזור - זו חובה מוסרית ולאומית".

אתמול אמר שר המודיעין, אלי כהן, כי ישראל תתנגד לעסקה מכל סוג בין ארצות הברית לקטאר שתכלול את מכירתם של מטוסי ה-F-35, בטענה שישראל צריכה לשמור על העליונות הצבאית שלה באזור. זאת, בתגובה לדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, לפיו קטאר הגישה בקשה רשמית מארצות הברית לרכוש את מטוסי החמקן.

עוד אמר השר בריאיון לגל"צ כי "הביטחון שלנו והעליונות הצבאית באזור הם הדברים המשמעותיים ביותר עבורנו", והוסיף: "המרחב שלנו עדיין לא הפך לשוויץ". כאמור, הבקשה של קאטר מגיעה על רקע חתימת הסכם דומה בין ארצות הברית לאיחוד האמירויות, לפיו וושינגטון הסכימה לשקול את מתן האישור למדינת המפרץ לרכוש מטוסי F-35 ממנה, בעקבות חתימה על הסכמי אברהם והסכם הנורמליזיצה עם ישראל.