הליכוד נגד יאיר גולן: "מסית ופוגע בביטחון כדי להפיל את הממשלה"

אחרי שיו"ר העבודה הנבחר, יאיר גולן, שקרא בהקלטה שפורסמה ל"אי-ציות אזרחי", תקפו בליכוד: "הזדעזענו לשמוע את דבריו המסיתים וחסרי האחריות. מדובר בדברי בלע לעידוד סרבנות בזמן מלחמה, שפוגעים בסיכויים להחזיר את החטופים, מסכנים את חיי הלוחמים בשטח ופוגעים בביטחון המדינה. כל זאת בשביל ההזדמנות להפיל את הממשלה, אין סוף לשנאה"

יאיר גולן

בליכוד תקפו הבוקר (חמישי) את יו"ר העבודה הנבחר, יאיר גולן, שנראה מדבר בהקלטה על "שימוש נרחב" ב"אי-ציות אזרחי" - ואמרו: "הזדעזענו לשמוע את דבריו המסיתים וחסרי האחריות של ראש מפלגת העבודה החדש, יאיר גולן. מדובר בדברי בלע לעידוד סרבנות בזמן מלחמה, שפוגעים בסיכויים להחזיר את החטופים, מסכנים את חיי הלוחמים בשטח ופוגעים בביטחון המדינה. כל זאת בשביל ההזדמנות להפיל את הממשלה, אין סוף לשנאה".

השר בני גנץ התייחס גם הוא: "הדברים פשוטים וברורים: חובה להתייצב לשירות סדיר ומילואים, הרמטכ"ל הוא הדרג הפיקודי העליון של הצבא. לא מסרבים פקודה, לא מסרבים להתייצב - ונוהגים אך ורק לפי הפקודות. זה נכון לכל חלקי החברה הישראלית. אני קורא לחברי לנשק יאיר גולן, ולכל ההנהגה: השאירו את צה"ל מחוץ למחלוקת, עמוקה ככל שתהיה".

השר חילי טרופר: "כשצה"ל קורא - באים. נקודה. במלחמה על הבית אין ימין ואין שמאל. בדיוק כפי שיאיר גולן קפץ ב-7 באוקטובר  להציל את אחיו ואחיותיו בעוטף עזה, בלי לשאול שאלות, כך צריך לנהוג תמיד. הדברים של גולן שפורסמו אמש על האפשרות להתנות הגעה למילואים בהחלפת ממשלה הם חמורים ומסוכנים. ואם הם בושלו כפי שיש שטענו או לא הובנו כראוי, נכון שגולן יגיד בפה מלא, ובלי קשר לרעל ולמניפולציות שיש כאן בשפע לצערי: למילואים באים תמיד ובלי תנאי. את המחלוקות הפוליטיות ננהל מחוץ לצבא".

התיעוד המלא של יאיר גולן:

בהקלטה נשמע גולן אומר: "זוכרים את מכתב המילואימניקים? האיום הכי קטן באי-ציות אזרחי הכניס את נתניהו ללחץ מטורף. למה אנחנו לא עושים בזה שימוש הרבה יותר נרחב?". הוא הוסיף: "אי-ציות אזרחי זה למשל לא לעשות מילואים עד שהממשלה מתחלפת'".

גולן אמר אמש: "הניסיון של מכונת הרעל ושופריו של ראש הממשלה הכושל בהיסטוריה להדביק לי קריאה לסרבנות היא לא פחות ממניפולציה זולה. אנחנו קוראים למחאה אזרחית בלתי אלימה, גדולה, רחבה ורציפה שתביא להחלפת הממשלה, לבחירות, להחזרת החטופים, להשבת הפליטים לביתם וסיום המלחמה להישרדות שלטון נתניהו".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, הגיב גם כן על דבריו של גולן: "מול גילויי האחדות, הגבורה, ההקרבה וההתנדבות המדהימים של מאות אלפי לוחמי המילואים ובני משפחותיהם, עומדת קריאתו חסרת האחריות של יאיר גולן בשיא עליבותה ומלמדת שהאיש אינו ראוי. עם ישראל לא ייתן להחזיר אותנו ב-6 לאוקטובר".