לפיד: "יעד של המשטרה ושב"כ יהיה אחראי עליהם, זה עולם שלישי"

בישיבת סיעת יש עתיד התייחס רה"מ לדרישת בן גביר את תיק ביטחון הפנים. בנוגע לפסקת ההתגברות אמר: "ירסקו את בית המשפט והדמוקרטיה הישראלית - מסיבות אישיות". גנץ תקף גם הוא: "נתניהו מנסה לבצע מהפכה שחיתותית, פיגוע דריסה בדמוקרטיה"

זמן צפייה: 15:18

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעת יש עתיד היום (שני) לממשלה שבדרך - ולח"כ איתמר בן גביר, שדורש את תיק ביטחון הפנים. "יעד של המשטרה ויעד של שב"כ יהיה אחראי על המשטרה ואחראי על שב"כ", אמר.

לפיד הוסיף: "הממשלה החדשה עוד לא הוקמה, אבל כבר יש לה החלטות: תלמידי ישיבות יקבלו יותר כסף מחיילי צה"ל. סמוטריץ' רוצה לסגור את הכדורגל בשבת. יחוקקו חוק להפריד גברים ונשים במרחב הציבורי. מדינת ישראל היא מדינה יהודית, לא מדינת הלכה. לא יגידו לנשים איפה מותר להן ואיפה אסור להן לעמוד. הם לא יקרעו את המדינה הזו לאלה שמשרתים בצבא ואלה שלא, אלה שעובדים ואלה שלא.

"אני רוצה לשאול מפה את מצביעי הליכוד: זה מה שרציתם? בשביל זה הצבעתם ליכוד? כדי שייקחו כסף מהחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות? אתם הולכים להיות מיעוט בממשלה הזו. מיעוט של משרתים בצבא, מיעוט של מעמד הביניים, מיעוט של אלה שמאמינים במסורת יהודית מתונה שמקבלת כל אדם בסבר פנים יפות. עוד לא הקימו ממשלה, כבר הודיעו שהם יעבירו את פסקת ההתגברות. ירסקו את בית המשפט. ירסקו את הדמוקרטיה הישראלית. הכול מסיבות אישיות. הכול כדי שנתניהו יוכל לבטל את המשפט שלו ודרעי יוכל לבטל את הקלון שלו".שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בצהריים (שני) בישיבת הסיעה כי ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, "מנסה לבצע מהפכה שחיתותית ופיגוע דריסה בדמוקרטיה".

במקביל, לאחר שהבוקר נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי נפגשו לדיון במשא ומתן הקואליציוני, ונתניהו וסמוטריץ' נפגשו גם כן, התכנסו נתניהו, דרעי וסמוטריץ' יחד גם עם חבר הכנסת מהליכוד יריב לוין בכנסת על מנת להמשיך ולדון במשא ומתן.

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: רויטרס

קודם לכן דיבר שר הביטחון בפתח ישיבת סיעת המחנה הממלכתי: "מי שמקדם פסקת התגברות ברוב של 61 פועל בשם השחיתות ולא בשם המשילות. אני בעד לבצע מהלך רחב של חקיקת חוק יסוד חקיקה, עם מרכיבי התגברות מאוזנים בין הרשויות, ועם חובה של רוב גדול של שופטים על מנת לפסול חוק ורוב גדול בכדי לפסול החלטה של בית המשפט. למשל: שני שליש משופטי בג"ץ על מנת לפסול חוק, ושני שליש בכדי להתגבר עליו. הכוונה להתבסס על רוב פוליטי מזדמן לא תיצור דיאלוג בין הרשויות – אלא תחריב אותו".

הוא הוסיף: "אנחנו נכונים להיות שותפים למהלכים של תיקון מהאופוזיציה. נהיה נכונים לעבוד ביחד, בצוותים חוצי גושים, על מנת לבנות חוק יסוד חקיקה חדש, בעל מרכיבים מאוזנים. אך אם הבחירה תהיה להמשיך בכיוון המסתמן – נאחד את כל הציבור הממלכתי למאבק ציבורי, פרלמנטרי ותקשורתי. כבר הבוקר קיימתי שיחות עם ארגוני חברה אזרחית, ובהמשך אקיים שיחות עם ראשי הסיעות באופוזיציה המיועדת, וגם עם גורמים אחראים בקואליציה.

"אני פונה מכאן לראש הממשלה המיועד נתניהו ומזכיר לו שהאב המייסד דוד בן גוריון, קבע שגורלה של ישראל יקבע על בסיס כוחה וצדקתה. מי שיפורר את כוחנו ויחליש את צה"ל בשל גחמה פוליטית, מי שיפגע בצדקתנו וערכינו הדמוקרטיה, יבצע פיגוע דריסה בלתי נסלח לדמוקרטיה הישראלית. לא נאפשר להתגבר על הדמוקרטיה ולחצות את העם ל-61".