עימות בקבינט: סמוטריץ' נטש את הדיון ותקף את גלנט והרמטכ"ל

שר האוצר נטש את הדיון ובהודעה שפרסם טען כי עשה זאת לאחר ש"שר הביטחון והרמטכ"ל מסרבים להקים את הוועדה הציבורית לבחינת תקציב הביטחון". הוא הוסיף: "הפיקוד הבכיר בצה"ל מתעקש לא להפיק לקחים מההיערכות הלקויה לפני 7 באוקטובר. מערכת הביטחון ממשיכה להתנהג ביהירות ובהפקרות. לא אהיה שותף לקונספציה הבאה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הביטחון יואב גלנט
שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הביטחון יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, חיים גולדברג/פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נטש הערב (חמישי) את הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני. בהודעה שפרסם טען כי המהלך מגיע בשל הסיבה ש"שר הביטחון והרמטכ"ל מסרבים להקים את הוועדה הציבורית לבחינת תקציב הביטחון".

לדברי סמוטריץ', "הקבינט החל, ובמקום לדון בהשמדת חמאס והחזרת החטופים, החזרת הביטחון לתושבי הצפון ומיטוט הרשות הפלסטינית שעומדת מאחורי המאבק המשפטי והמדיני נגד ישראל באו"ם ובהאג - משרד הביטחון התחיל להעלות את הדרישות הכספיות שלו ולבוא בטענות למשרד האוצר. היות שגורמי המקצוע של משרד האוצר לא הוזמנו לדיון והיות שהיה זה ניסיון לעקוף בצורה צינית את הדיון בוועדה לבחינת תקציב הביטחון - הודעתי שניתן לדון בזה שבוע הבא עם גורמי המקצוע. עד אז חבל לי על הזמן.

השר בצלאל סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הוא הוסיף: "הפיקוד הבכיר בצה"ל מתעקש לא להפיק לקחים מההיערכות הלקויה לפני 7 באוקטובר. מערכת הביטחון מתעקשת להמשיך להתנהג ביהירות ובהפקרות כלפי כל מי שמעז לאתגר את החשיבה שלה. לא אהיה שותף לבניית הקונספציה הבאה".