אחרי המבצע: לפיד מתחזק בהתאמה מול נתניהו | סקר חדשות 13

ראש הממשלה עולה ב-3 אחוזים לעומת הסקר בשבוע שעבר בזמן שנתניהו נחלש. גוש נתניהו שהתחזק יורד ל-59 כשבמקביל שקד והנדל עוברים את אחוז החסימה. ומה חשב הציבור על המבצע ועל ניהולו ע"י לפיד וגנץ? התוצאות המלאות

זמן צפייה: 05:59

אחרי מבצע עלות השחר שהסתיים אתמול, תנודות קלות במפת המנדטים וגם במידת ההתאמה לראשות הממשלה: לפי סקר חדשות 13 שמתפרסם הערב (שני) במהדורה המרכזית, ראש הממשלה יאיר לפיד זוכה ב-32 אחוזי תמיכה בשאלה על התאמה לראשות ממשלה מול 43 אחוזים לבנימין נתניהו. מדובר בעלייה של 3 אחוזים עבור לפיד לעומת סקר חדשות 13 שפורסם בשבוע שעבר וירידה של 4 אחוזים לנתניהו. 15 אחוזים השיבו אף אחד מהם ו-9 אחוזים השיבו כי אינם יודעים. בשאלת ההתאמה בין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ, נתניהו מוביל בפער עם 46 אחוזים לעומת 29 אחוזים לגנץ.

באשר למפת המנדטים, הליכוד ונתניהו נחלשים במנדט לעומת הסקר בשבוע שעבר ועומדים על 34 מנדטים לעומת יש עתיד ולפיד שעולים במנדט ל-22. גם הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' נחלשת במנדט ויורדת ל-11.

מי שעוברת את אחוז החסימה היא הרוח הציונית של איילת שקד ויועז הנדל שמקבלים 4 מנדטים לאחר שבשבוע שעבר לא עברו בסקר חדשות 13. גם ש"ס נחלשת במנדט לשבעה ויהדות התורה נותרת על 7 מנדטים. האיחוד של בני גנץ וגדעון סער נחלש גם הוא במנדט לעומת הסקר הקודם והם מקבלים 11 מנדטים.

איילת שקד בהצהרת משותפת עם יועז הנדל
עוברת את אחוז החסימה. שקד והנדל | צילום: אריאל זנדברג

גם מפלגת העבודה, שתקיים מחר פריימריז לרשימה, נחלשת במנדט לעומת השבוע שעבר ומקבלת 5 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 6, ישראל ביתנו עם 5 ורע"מ ומרצ עם 4 מנדטים כל אחת. מי שלא עוברות את אחוז החסימה הן הכלכלית בראשות ירון זליכה עם 1.2 אחוזים וישראל חופשית של אלי אבידר עם חצי אחוז תמיכה בלבד לעומת 1.5 אחוז בסקר הקודם.

בסקר חדשות 13 בשבוע שעבר זכה גוש נתניהו ב-62 מושבים, אך הערב הוא יורד ל-59. הצטרפות של שקד והנדל תביא את הגוש ל-63 מושבים. המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית, כולל שקד והנדל, מגיעות ל-55.

שאלנו גם האם מבצע עלות השחר היה מוצלח. הרוב המכריע, 58 אחוזים, השיבו כי המבצע היה מוצלח. 21 אחוזים השיבו כי המבצע לא היה מוצלח ו-21 אחוזים השיבו כי אינם יודעים. באשר לניהול המבצע על ידי לפיד וגנץ, 36 אחוזים השיבו כי ניהול המבצע היה טוב מאוד, 27 אחוזים השיבו כי היה די טוב. 14 אחוזים חשבו שניהול המבצע היה לא טוב ו-6 אחוזים השיבו כי הוא לא היה כל כך טוב. 17 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

לפיד וגנץ
הציבור מרוצה מניהול המבצע. לפיד וגנץ | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס בקרב 702 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסיה היהודית ו-102 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.