השר איתמר בן גביר עלה להר הבית: "כולנו אחים"

בפעם השלישית מאז הקמת הממשלה, השר לביטחון לאומי עלה להר הבית לרגל צום תשעה באב ואמר: "זה המקום הכי חשוב לעם ישראל שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו". בשגרירות ארה"ב מגנים: "כל פעולה שמסכנת את הסטטוס-קוו אינה מתקבלת על הדעת"

זמן צפייה: 02:25

בפעם השלישית מאז קמה הממשלה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר (חמישי) להר הבית, לרגל צום תשעה באב, ומסר: "ביום הזה, במקום הזה, חשוב תמיד לזכור - כולנו אחים. ימין, שמאל, דתיים, חילונים. כולנו אותו עם. וכשמחבל מסתכל מבעד לחלון, הוא לא מבדיל בנינו ומפריד בנינו. האחדות חשובה, אהבת ישראל חשובה. המקום הזה הוא המקום הכי חשוב לעם ישראל, אנחנו צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו בו".

בשגרירות ארצות הברית גינו: "כל פעולה שמסכנת את הסטטוס-קוו אינה מתקבלת על הדעת". גם משרד החוץ הירדני הגיב לביקורו של בן גביר: "אנו מגנים את 'הפלישה' של השר לבטחון לאומי הישראלי למסגד אל אקצא ומזהירים מפני ההשלכות המסוכנות של עליית קיצוניים וביצוע פרובוקציות בחסות המשטרה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה להר הבית לרגל צום תשעה באב | צילום: מינהלת הר הבית

במקביל, יותר מעשרה יהודים נעצרו, חלקם צולמו כשהם משתחווים במקום. ארגון חוננו מסר: "חלק מהעצורים מועברים כעת לתחנת מרחב דוד קישלה, ועו"ד נתי רום מסייע לעצורים מטעם ארגוננו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307260745' autoplay='0' credit='יהודים משתחווים בהר הבית ' desc='' poster='' kid='1_0rqgkh6w' duration='29']

הפעם האחרונה שביקר איתמר בן גביר במקום הייתה בחודש מאי, מספר ימים לאחר יום ירושלים. בעקבות ביקורו דאז, נמסרה הודעה רשמית ממשרד החוץ של ירדן האומרת כי: "מדובר בצעד התגרותי ובהסלמה מסוכנת, שמהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי ושל הסטטוס-קוו במזרח ירושלים ובמקומות הקדושים במזרח העיר". גם אז, כינה משרד החוץ הירדני  את ביקורו במקום התפילה "פשיטה על מסגד אל-אקצא".