נתניהו: "התחלנו בתהליך הקמת יישוב חדש בגולן ע"ש טראמפ"

רה"מ אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "בהערכה על החלטתו ההיסטורית של הנשיא טראמפ", אותרה נקודה בצפון רמת הגולן שבה יוקם היישוב. בשלב הראשון הוא יכלול 110 יחידות דיור, ובהמשך יורחב

זמן צפייה: 01:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) כי אותרה נקודה בגולן, שבה יוקם יישוב חדש על שמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. את הדברים אמר רה"מ בפתח ישיבת הממשלה. לדבריו, "התחלנו בתהליך הקמת היישוב ואביא את ההחלטה לאישור רשמי של הממשלה החדשה עם הקמתה". היישוב יוקם בצפון רמת הגולן, בין קלע אלון לברוכים.

נתניהו הסביר את הרקע להחלטה: "השבוע אנחנו מציינים שנה לפתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים, כשהמעון הרשמי של שגריר ארה"ב גם הוא עובר לירושלים, ובכך למעשה מיושמת החלטת הקונגרס. אנחנו מאוד מעריכים את ההחלטה ההיסטורית הזאת של הנשיא טראמפ, כמו שאנחנו מעריכים מאוד את ההחלטה ההיסטורית שלו להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן".

בתור התחלה יכלול היישוב 110 יחידות דיור, ובהמשך יורחב ויכלול 330 יחידות. בשלב זה, הקמת היישוב מצויה בשלבי תכנון, הכוללים גם פיתוחי תיירות ותעסוקה. העבודות בשטח יחלו לאחר אישור הממשלה. המועצה האזורית גולן הזמינה את טראמפ לאירוע ההשקה, שיתקיים בעשרה ביוני.

טראמפ חותם הכרה בריבונות ישראל בגולן"
טראמפ חותם הכרה בריבונות ישראל בגולן | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בנושא:

נתניהו: "הוקרה לטראמפ",נקרא ליישוב ברמת הגולן על שמו

בעקבות הכרת טראמפ בגולן: הממשל האמריקני עדכן את המפות שלו

ההכרה בגולן: פגישה קשה בין שגרירים אירופים לבכירי ממשל טראמפ

חיים רוקח ראש המועצה האזורית גולן בירך ואמר כי "הקמת היישוב בצפון הגולן היא צורך וחיזוק הגולן כולו. גם הישוב קלע ירוויח מכך ויתחזק כתוצאה מהמהלך הזה".

גם ראש מועצת קצרין, דימי אפרצ'ב הוסיף: "אני מברך על כל החלטה המחזקת את הקשר בין הגולן וקצרין לעולם. זאת אבן דרך הראשונה בבניית תוכנית העצמת הגולן ובירתה קצרין. מתוך ניסיון העבר, אני יודע שתוכנית ממשלתית ממוקדת ששמה סדרי עדיפויות נכונים תביא לתוצאה הנדרשת".

לעומתם, היה גם מי שגינה את המהלך. יוסף ג'אברין (חד"ש) תקף את ההחלטה האמריקנית ואמר: "ההכרה של טראמפ בריבונות הישראלית על רמת הגולן היא יריקה בפרצוף העולם. העברת אזרחים לגולן הסורי היא פשע מלחמה".

נתניהו ומשפחתו ברמת הגולן
נתניהו ומשפחתו ברמת הגולן | צילום: קובי גדעון לע''מ

בחודש שעבר, במהלך טיול עם משפחתו ברמת הגולן, הודיע ראש הממשלה כי החליט לקרוא ליישוב ברמת הגולן על שמו של נשיא ארצות הברית. זאת, כהוקרה על הכרתו בריבונות ישראלית על האזור. "אקרא ליישוב או לקרייה ברמת הגולן על שמו של דונלד טראמפ. בקרוב אביא זאת לאישור הממשלה", אמר ראש הממשלה על רקע אחד המפלים במקום. "אני חושב שיש צורך לבטא את ההערכה שלנו לטראמפ".

מהמועצה האזורית גולן נמסר כי "המועצה מברכת על הודעתו של ראש הממשלה על כוונתו להקים יישוב נוסף בגולן על שם הנשיא דונלד טראמפ. החלטה זו תואמת לשאיפה וליעד שהצבנו להכפלת תושבי הגולן תוך עשור. הגולן הינו שמורת הטבע של ישראל ונשמר את ייחודיותו לעתיד, נדאג לשימור הנוף, הטבע והמרקם האנושי הייחודי של הגולן".

בחודש שקדם להכרזת ראש הממשלה על היישוב החדש שיוקם, חתם טראמפ על מסמך ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן בנוכחות נתניהו. זאת, לאחר הצהרה משותפת שמסרו. מוקדם לחתימה, הנשיא טראמפ אמר בהצהרה כי "ארצות הברית מכירה בזכות המוחלטת של ישראל להגן על עצמה, והיום אני מקדם את זה. התקיפה הבוקר ממחישה את הצורך הזה". "כל הסכם שלום עתידי חייב לקחת בחשבון את צורכי הביטחון של ישראל", הוסיף הנשיא.