"כישלונות": יאיר נתניהו שוב תוקף ממיאמי את הרמטכ"ל וראש שב"כ

שישה ימים לאחר פרישת המחנה הממלכתי מהקואליציה, בנו של ראש הממשלה שיתף סרטון בו מכונה גנץ "מלך הקונספציה" - בשל מינוים של הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש אמ"ן, המוגדרים בווידאו "כישלונות קטלניים"

זמן צפייה: 01:25

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שיתף היום (שבת) בעמוד האינסטגרם שלו סרטון התוקף בחריפות את הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר וראש אמ"ן הפורש אהרון חליוה. בסרטון ששיתף נתניהו, המתגורר במיאמי מזה למעלה משנה, מכונים שלושת הבכירים הביטחוניים "כישלונות קטלניים".

הסרטון הקצר מתמקד בעיקרו במתקפה על יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, שהודיע לפני שישה ימים על פרישה מהממשלה - אליה הצטרף בעקבות מתקפת 7 באוקטובר ופריצתה של המלחמה ברצועת עזה. בסרטון, גנץ מכונה "מלך הקונספציה", והוא מואשם בכך שמינה את שלושת ה"כישלונות הקטלניים" הלוי, בר וחליוה.

יאיר נתניהו, בן 32, עזב את הארץ בטרם פרצה המלחמה, ימים אחדים לאחר שאביו הודיע על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט. תחילה בילה בבתי מלון יוקרתיים בפורטו ריקו, ולאחר מכן החל להתגורר במיאמי שבפלורידה.

הסרטון ששיתף יאיר נתניהו
הסרטון ששיתף יאיר נתניהו

לפני כארבעה חודשים, ה"דיילי מייל" הבריטי פרסם תמונות של נתניהו הבן, כשהוא מבלה על מרפסת בדירת היוקרה בה הוא שוהה במיאמי, שעלותה על פי העיתון 5,000 דולר לחודש. לצד פרסום התמונות, בכתבה מתחו ביקורת חריפה על נתניהו, שנהנה לדבריהם מאורח חיים יוקרתי בארה"ב בזמן שבישראל מתחוללת מלחמה קשה.

"אביו קרא למספר חסר תקדים של משרתי מילואים כדי שילחמו בחמאס ויטהרו את עזה מטרוריסטים שונאי יהודים", נכתב בעיתון הבריטי, "אך נראה שבנו הבכור של בנימין נתניהו לא ממהר להיענות לקריאת הקרב שלו ולהצטרף לשורות הלוחמים - והוא נראה מסתובב במתחם דירות יוקרתי בפלורידה".

יאיר נתניהו במרפסת דירת היוקרה בפלורידה
יאיר נתניהו במרפסת דירת היוקרה בפלורידה | צילום: דיילי מייל

בכתבה ציינו כי יאיר בן ה-32, אותו כינו "מפונק שהכריז על עצמו כנסיך הארי הישראלי", כשיר לשירות מילואים עד גיל 40, והוסיפו: "עם זאת, בזמן ש-360 אלף מבני ארצו נענו לקריאת המלחמה, יאיר יושב בדירה עם שתי מיטות בחוף האלנדייל היוקרתי, צפונית למיאמי".