החשש מרעידת אדמה עוצמתית: תוקם ועדת שרים למוכנות העורף

פרסום ראשון: אחרי רעידות האדמה שהכו בטורקיה ובסוריה וגבו כבר אלפי קורבנות, כמו גם הרעשים שהורגשו בישראל - הממשלה תקים ביום ראשון הקרוב ועדת שרים למוכנות העורף, זאת לאחר שאמש נערך דיון מיוחד בנושא במל"ל

חילוץ מההריסות בטורקיה
חילוץ מההריסות בטורקיה | צילום: רויטרס

פרסום ראשון: כשברקע אסון הרעש בטורקיה ובסוריה שבו נספו כבר אלפים רבים וכרבע מיליון בני אדם נותרו חסרי קורת גג, הממשלה צפויה להקים ביום ראשון הקרוב ועדת שרים למוכנות העורף בראשות שר הביטחון יואב גלנט- זאת לאחר שאמש (שלישי) נערך דיון מיוחד בנושא במטה לביטחון לאומי ולמרות שחלפו כמה שבועות מאז הקמת הממשלה.

המל"ל התבקש להציג לראש הממשלה בנימין נתניהו את תמונת המצב העדכנית בנושא מוכנות ישראל לתרחיש של רעידת אדמה. בעקבות הדיון הראשוני, הוחלט כאמור להקים מיידית את ועדת השרים לנושא מוכנות העורף בראשות השר גלנט. הממשלה תקים את הוועדה בישיבתה הקרובה. דיוני ההכנה בנושאים נוספים ומסקנותיהם יוצגו לראש המל"ל צחי הנגבי בתחילת השבוע.

בתוך כך, רעידת אדמה הורגשה אמש בישראל - בעיקר באזור הצפון, השרון וירושלים. זמן קצר לאחר מכן התברר כי העוצמה הייתה 3.5 דרגות והמוקד הוא מזרחית לאריאל. לא דווח על נזק או נפגעים.

Whatsapp Image 2023 02 06 At 0
הנחיות לאוכלוסייה בעת רעידת אדמה | צילום: משטרת ישראל

שלשום הורגש רעש אדמה עוצמתי באזור מזרח הים התיכון, לרבות בטורקיה, סוריה, דרום קפריסין, לבנון וישראל. לפחות 9,500 בני אדם נהרגו בטורקיה ובסוריה וכ-40 אלף נפצעו. עוד כרבע מיליון נותרו חסרי קורת גג.

בשעה 03:17 בלילה שבין ראשון לשני אירע רעש חזק בעוצמה של 7.8 דרגות, שהמוקד שלו היה בעיר גזיאנטפ שבדרום טורקיה, והוא הוביל לרצף של רעידות משנה שהורגשו ברחבי טורקיה ובאזור מזרח הים התיכון לרבות בסוריה, לבנון, דרום קפריסין וגם - ישראל.

כמה דקות לאחר הרעש הראשון, רעידת אדמה נוספת אירעה בטורקיה בעוצמה של 6.2. לאחר מכן, הורגשו לפחות חמש רעידות מרכזיות נוספות בעוצמה של 5.6-5, ועוד 18 רעידות בעוצמה של 4 בסולם ריכטר. שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו טען כי בסך הכל, 42 רעשים עוצמתיים ורעשי משנה.