אחרי 7 שנות נתק מדיני: שר החוץ ומקבילתו השוודית שוחחו

לדברי לפיד הוא "העריך את הצהרתה של מקבילתו השוודית על כך שמדינתה רואה חשיבות ומחויבות לביטחון ישראל". הקשרים בין המדינות עלו על שרטון החל שנת 2014 בעקבות הצהרות קשות נגד ישראל

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

שר החוץ יאיר לפיד שוחח היום (שני) עם שרת החוץ השוודית, אן לינדה, לאחר שבמשך 7 השנים האחרונות חל נתק ממושך בין משרד החוץ הישראלי ומקבילו השוודי. לפיד כתב בטוויטר "הערכתי את הצהרתה של מקבילתי השוודית על כך שמדינתה רואה חשיבות ומחויבת לביטחון ישראל" וכן את הבנתה, לדבריו, שישראל מהווה בית לאומי לעם היהודי. השר לפיד הוסיף כי: "שוחחנו גם על השתתפות ישראל בכנס לזיכרון השואה בעיר (השוודית) מאלמו. אני מצפה ששיתוף הפעולה עם שוודיה יתחזק במישור הדו צדדי והרב צדדי".

היחסים בין ישראל ושוודיה עלו על שרטון לאחר שבשנת 2014 הודיעה ממשלת שוודיה על הכרתה במדינה פלסטינית, נגד עמדת ישראל, צעד שגרר את החזרת השגריר הישראלי בשטוקהולם להתייעצות בארץ והוביל לקירור היחסים. כמו כן, שרת החוץ השוודית לשעבר, מרגוט וולסטרום, התבטאה במהלך כהונתה בשנים 2015-2016 בצורה חריפה נגד ישראל, דבר שגרר תגובות קשות מצד ראש הממשלה ושר החוץ דאז, בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צפון קוריאה מזהירה מפני "מירוץ חימוש גרעיני"

בתום חקירה סמויה: המשטרה עצרה ראש ארגון פשע באשדוד

אחרי 7 שנות נתק מדיני: שר החוץ ומקבילתו השוודית שוחחו

שרת החוץ השוודית אן לינדה
שרת החוץ השוודית אן לינדה | צילום: רויטרס

בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן כתב היום כי הוכפל מספר המדינות שיחרימו את ועידת האו"ם נגד גזענות, המכונה גם ועידת דרבן, שמשמשת פעמים רבות בכמה לגינוי ישראל והצהרות קשות אנטי ישראליות. ארדן כתב כי "31 מדינות יחרימו את האירוע המביש לציון הוועידה האנטישמית, יותר מפי 2 ממספר המדינות שהחרימו בעבר" והוסיף כי "בחודשים האחרונים פעלתי באמצעים רבים כדי שהעולם יבין, שוועידת דרבן הייתה רקובה מהיסוד וכך גם אירועים לציונה. אני שמח שהרבה יותר מבינים זאת כיום". בין המדינות שייעדרו מן האירוע, ניתן למנות לפי ארדן, את ארה"ב, בריטניה, צרפת, איטליה, יוון, קנדה וגרמניה.