גנץ: "חקיקה חד-צדדית תביא לסף מלחמת אחים"

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס בפתח ישיבת הסיעה להצהרת נתניהו בדבר המשך החקיקה המשפטית, ולשאלת חדשות 13 הביע תקווה שהנשיא הרצוג יורה על עצירת החקיקה: "הוא צריך לשקול את מה שבחסותו ובמידה מסוימת באחריותו". את דבריו פתח באיחולי החלמה ללוחמים שנפצעו בג'נין: "על כל פעולה ביטחונית ימשיך להתקבל גיבוי"

בני גנץ
בני גנץ | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעת מפלגתו, והתייחס להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את המהפכה המשפטית באופן חד צדדי: "תהפוך להתנתקות חד-צדדית של נתניהו מהעם. כבר היינו שם, על סף התהום, על סף מלחמת האחים". לשאלת חדשות 13, האם הוא מצפה מנשיא המדינה יצחק הרצוג לקרוא לנתניהו לעצור את החקיקה החד-צדדית ולחזור למו"מ אמר: "הנשיא צריך לשקול את מה שבחסותו ובמידה מסוימת באחריותו".

"התקדמות חד צדדית בחקיקת הפיכה המשטרית, היא לא צעד אחראי – היא צעד הרסני לחברה, לכלכלה, לביטחון ולדמוקרטיה הישראלית. זו לא אחריות – זו הפקרות", טען גנץ. "אם נתניהו יחליט להחזיר אותנו שלושה חודשים אחורה, כולם יפסידו ממהלך כזה – ימין ושמאל, ערבים ויהודים, וחילונים וחרדים. זה מאבק של lose-lose. אם נתניהו יחליט על "הפיכה זוחלת" – הוא יתנפץ בקיר המציאות".

ח''כ בני גנץ
ח''כ בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד תקף יו"ר המחנה הממלכתי ואמר כי "הציבור מבין, העולם מבין, השווקים מבינים – וגם נתניהו צריך להבין: לא תהיה הפיכה משטרית. לא תהיה חקיקה חד צדדית. ספק אם יש לכך רוב בכנסת ובוודאות אין לכך רוב בעם". גנץ סיים את דבריו עם פנייה לראש הממשלה: "קורא לנתניהו לגלות אחריות, להקים את הוועדה לבחירת שופטים ולחזור לחדר. למנות את הוועדה לבחירת שופטים כפי שסוכם, לחזור לחדר, ולמצוא פתרונות שישמרו על הדמוקרטיה חזקה, ועל מדינת ישראל מאוחדת".

טרם התייחס למהפכה המשפטית, פתח גנץ את דבריו את דבריו באיחולי החלמה ללוחמים שנפצעו הבוקר בפעולה בג'נין: "הפעילות לשמירה על הביטחון ביהודה ושומרון היא קריטית לביטחון אזרחי ישראל. טוב שצה"ל פועל איפה שצריך ומתי שצריך בחופש פעולה מלא. על כל פעולה ביטחונית תמשיך לקבל גיבוי". עוד הוסיף שר הביטחון לשעבר: "יש לנו שליטה בשטח, יש לנו מודיעין מצוין, ואנחנו מונעים פיגועים יום-יום".

ח''כ אביגדור ליברמן
ח''כ אביגדור ליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס להמשך החקיקה: "חברי האופוזיציה חייבים לנקוט בקו ברור, ולא לגמגם ולא לזגזג. אני שמעתי את מזכיר הממשלה, את מירב בן ארי, חילי טרופר, הפרסום של עמית סגל וטלי גוטליב, שראש הממשלה אישית ביקש ממנה להצביע לקרין אלהרר. להערכתי גם ראש הממשלה נתניהו וגם דרעי הצביעו עבורה. אני מצפה מראשי האופוזיציה להתנהל כאופוזיציה. ברור שהיה דיל בין לפיד וגנץ לקואליציה".