גוש נתניהו מגיע ל-60, רוב הציבור חושב שיגויס עריק נוסף | סקר חדשות 13

לאחר פרישת סילמן מהקואליציה, סקר חדשות 13 מגלה כי יותר ממחצית מהציבור מאמין שח"כ נוסף יערוק. הרוב גם לא מעוניין שממשלת בנט-לפיד תתבסס על הרשימה המשותפת (60%) במקום סילמן. במפת המנדטים: הליכוד מזנק ל-38 מנדטים וגוש הימין מגיע ל-60, סער לא עובר את אחוז החסימה

זמן צפייה: 04:10

פרישתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן מימינה נותנת את אותותיה: סקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס שמתפרסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית מעלה כי גוש הימין שמוביל בנימין נתניהו מגיע ל-60 מנדטים. בנוסף, רוב הציבור מאמין שהאופוזיציה תצליח לגייס עריק נוסף ולא מעוניינים שהממשלה הנוכחית תתבסס על הרשימה המשותפת בעקבות פרישת סילמן.

בסקר זוכה הליכוד בראשות בנימין נתניהו 38 מנדטים. אחריה יש עתיד של יאיר לפיד עם 17 מנדטים. כחול לבן ובני גנץ מקבלים 9 מנדטים. זינוק נוסף נרשם לציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' שמקבלת בסקר 8 מנדטים.

ימינה של נפתלי בנט מקבלת 7 מנדטים למרות פרישתה של סילמן. אחריה ש"ס ויהדות התורה עם 7 מנדטים כל אחת. העבודה, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת עם שישה מנדטים כל אחת. מרצ של ניצן הורוביץ עם חמישה מנדטים ורע"מ של מנסור עבאס עם 4 מנדטים. גדעון סער ותקווה חדשה לא עוברים את אחוז החסימה.

ומה מבחינת הגושים? גוש הליכוד-חרדים-ציונות דתית זוכה כאמור ב-60 מנדטים. גוש השינוי שמרכיב את הממשלה הנוכחית זוכה ב-54 מנדטים. הרשימה המשותפת כאמור עם 6 מנדטים ויש להזכיר כי סער ומפלגתו לא עוברים את אחוז החסימה.

בנימין נתניהו
הגוש שלו מגיע ל-60 מנדטים. נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

כמו כן שאלנו בסקר מי הכי מתאים להיות ראש ממשלה? נתניהו ממשיך להוביל בבטחה עם 47 אחוזים בקרב הנשאלים בסקר. ראש הממשלה נפתלי בנט זוכה ל-10 אחוזי תמיכה בלבד. לפיד עם 13 אחוזים, גנץ עם 5 אחוזים וסער עם 3 אחוזים. 22 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

אחד התרחישים שבקואליציה שוקלים היא בקשת תמיכה מהרשימה המשותפת בעקבות פרישתה של סילמן. שאלנו את הנבדקים בסקר האם היו רוצים שהממשלה תתבסס על הרשימה המשותפת וגם כאן התשובה היא חד משמעית: 60 אחוזים השיבו שלא מול 21 אחוזים בלבד שהשיבו כן. 19 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

נפתלי בנט ניר אורבך ימינה מליאה מליאת הכנסת
העריק הבא? אורבך עם בנט | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בשאלה נוספת בדקנו האם הציבור מאמין שהאופוזיציה תצליח לגייס חבר כנסת נוסף מהקואליציה כדי להפיל את הממשלה. גם במקרה זה, הציבור מאמין שכן. 55 אחוזים מאמינים שח"כ נוסף יערוק מהקואליציה מול 16 אחוזים בלבד שלא מאמינים שגוש הימין יצליח. 29 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

הסקר כלל 706 נשאלים מהם 601 מהאוכלוסיה היהודית ו-105 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת אפקאר בהנהלת ד"ר הישאם ג'ובראן. טעות הדגימה היא 3.8 אחוזים.