חצי שנה להקמת הממשלה: רמת האמון הציבורית בבנט בירידה

בזמן שהאומיקרון ממשיך להתפשט בישראל, סקר חדשות 13 מעלה כי רמת האמון בציבור בראש הממשלה ירדה בקרב 44% מהנשאלים, ורק בקרב 18% היא עלתה. 36% אינם שבעי רצון מטיפול הממשלה במשבר. בגזרת המנדטים: הליכוד יורד ל-33, בנט עולה ל-9

ראש הממשלה נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: רויטרס

הנתון שצריך להדאיג את ראש הממשלה: סקר חדשות 13 שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס והתפרסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית, מעלה כי רמת האמון בראש הממשלה נפתלי בנט ירדה מאז הקמת הממשלה. 44 אחוזים מהנשאלים השיבו כי רמת האמון בבנט ירדה בעוד 18 אחוזים בלבד השיבו שרמת האמון בראש הממשלה עלתה. 33 אחוזים השיבו שלא חשים בשינוי ברמת האמון וחמישה אחוז השיבו כי הם אינם יודעים.

Q 4flq
רמת האמון בראש הממשלה | צילום: חדשות 13

לשאלה באיזו מידה הציבור שבע רצון מהדרך שבה הממשלה מנהלת את משבר זן האומיקרון, גם כאן לא נתונים מעודדים במיוחד עבור ממשלת בנט-לפיד. 36 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם לא שבעי רצון ו-21 אחוזים השיבו כי הם "לא כל כך שבעי רצון". 29 אחוזים השיבו כי הם די שבעי רצון ו-6 אחוזים בלבד השיבו כי הם מאוד שבעי רצון מתפקוד הממשלה.

Q 1rpc
שביעות רצון מהתנהלות הממשלה במשבר | צילום: חדשות 13

שאלה נוספת עסקה בנושא החיסון הרביעי. 50 אחוזים השיבו כי יסכימו להתחסן בפעם הרביעית לעומת 32 אחוזים שהשיבו כי לא יסכימו. 18 אחוזים השיבו כי הם אינם יודעים.

Q 2mqn
היענות לחיסון הרביעי | צילום: חדשות 13

לצד שאלות האלה, בדקנו את מצב המפלגות בגזרת המנדטים. הליכוד של בנימין נתניהו ממשיכה להוביל עם 33 מנדטים, אך מדובר בירידה של שלושה מנדטים לעומת הסקר הקודם של חדשות 13. יש עתיד היא המפלגה השנייה בגודלה עם 19 מנדטים, ירידה של מנדט לעומת הסקר הקודם. מפלגת השלטון ימינה ונפתלי בנט עולים הפעם משישה לתשעה מנדטים.

01vxzy
סקר המנדטים | צילום: חדשות 13

אחרי שבסקר הקודם מפלגתו לא עברה את אחוז החסימה, תקווה חדשה של גדעון סער עוברת הפעם ומקבלת 4 מנדטים. שאר מרכיבי הקואליציה הנוכחית נותרים ברובם יציבים בהשוואה בין הסקר הקודם לסקר הערב: גנץ וכחול לבן עם 8 מנדטים, ליברמן וישראל ביתנו בעלייה של מנדט לחמישה ורע"מ של מנסור עבאס על חמישה מנדטים.

02cewe
סקר המנדטים | צילום: חדשות 13

מי שחווה את הירידה הגדולה הפעם היא מפלגת העבודה בראשות השרה מרב מיכאלי שצונחת בחזרה לשישה מנדטים לאחר שבסקר הקודם קיבלה 10 מנדטים. גם מרצ וניצן הורוביץ מאבדים מנדט ויורדים לארבעה. בגוש הימין, המצב נותר די דומה: ש"ס עם שמונה מנדטים ויהדות התורה עם 7. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עולה לשבעה מנדטים. הרשימה המשותפת יורדת לחמישה  מנדטים.

03mhgo
סקר המנדטים | צילום: חדשות 13

במצב הגושים, גוש הימין המורכב מהליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית מגיעות ל-55 מנדטים. גוש הקואליציה הנוכחית מגיע ל-60 מנדטים ובאמצע הרשימה המשותפת עם חמשת המנדטים שלה.

04iaml
סקר המנדטים | צילום: חדשות 13

שאלנו גם את נשאלי הסקר האם היו רוצים שיו"ר האופוזיציה נתניהו ישוב לתפקיד ראש הממשלה. 50 אחוזים השיבו כי הם לא רוצים שנתניהו ישוב לתפקיד בזמן ש-36 אחוזים השיבו שכן. 14 אחוזים השיבו שהם אינם יודעים.

Pie Digital
חלוקת המנדטים בין הגושים | צילום: חדשות 13

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס בקרב 702 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסיה היהודית והיתר מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה בסקר היא 3.8 אחוזים. הנתונים נדגמו ושוקלל לפי הצבעה של מרץ 2021 ולפי מגזר דתי.