ההתעללות בקשישים: הפיקוח במוסדות ייבחן

משרדי הבריאות והאוצר יגבשו מתווה לייעול הטיפול באוכלוסיית הקשישים הסיעודיים בישראל. הצוות שיוקם יבחן הפיקוח על מוסדות האשפוז של הקשישים

שבועיים לאחר פרסום תחקיר ההתעללות בבית האבות בחיפה, שר האוצר משה כחלון ושר הבריאות יעקב ליצמן הורו היום (שני) על גיבוש מתווה לייעול ושיפור הטיפול באוכלוסיית הקשישים הסיעודיים בישראל. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר טוב והממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי יצטרכו להגיש את המתווה בתוך 30 ימים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

המתווה שיתגבש יפעל לבדיקת מוסדות הפיקוח על תחום האשפוז של הקשישים הסיעודיים, יסייע בפישוט הביורוקרטיה עבור הקשישים ויבחן את דרכי המימון הממשלתי והפרטי בתחום.

אמש הוגשו כתבי אישום נגד חלק מעובדי בית האבות בחיפה שנעצרו בחשד להתעללות בקשישים שפורסמה בתחקיר ב"חדשות סוף השבוע". כתבי האישום שהוגשו מפרטים עשרות מקרים שבהם הותקפו קשישים, והמשמעות היא שאירועי ההתעללות שתועדו הם רק קצה הקרחון ממה שקרה שם.

למרות שמשרד הבריאות עורך ביקורות במוסדות הללו, תחקיר פנימי של המשרד העלה כי גורמים בבתי האבות יודעים עליהן מבעוד מועד ונערכים אליהן מראש. החשש הוא שגורמים במשרד הבריאות מדליפים את המידע הזה לבתי האבות ופוגעים במהימנות הביקורת.