סיכום על תקציב הביטחון: יעמוד על 58 מיליארד שקלים

רה"מ, שר האוצר ושר הביטחון סיכמו כי בשנת 2022 תקציב הביטחון לא ישתנה לעומת שנים קודמות. במסגרת ההסכם, הרפורמה למען נכי צה"ל תקודם במלואה לאחר שהייתה מחלוקת עם האוצר בנושא

זמן צפייה: 01:43

יש הסכם: תקציב מערכת הביטחון לשנת 2022 יעמוד על 58 מיליארד שקלים ולא ייעשה בו שינוי לעומת שנים קודמות - כך סיכמו אמש (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הביטחון בני גנץ. הפגישה בין השלושה התקיימה במסגרת חוק התקציב המתגבש בימים אלה ואמור להגיע לאישור הממשלה ביום ראשון.

כחלק מההבנות, סוכם כי יינתן מענה להצטיידות והתעצמות צה"ל בהתאם לאיומים, תוך מתן דגש על רכש מחברות ביטחוניות הפועלות בפריפריה. כמו כן, יוקצה תקציב בהיקף של 750 מיליון שקלים לטובת העורף בשנת 2022.

בפגישה סוכם כי רפורמת "נפש אחת", רפורמה למען נכי צה"ל תקודם במלואה. אתמול נחשף בחדשות 13 כי למרות ההסכם, משרד האוצר לא היה מוכן לערוב למלוא הרפורמה בתקציב. בתגובה, גנץ הבהיר כי לא יסכים לוותר על דבר ממה שהובטח לנכי צה"ל.

עוד סוכם בפגישה המשולשת כי יהיה תקצוב מלא של תוכנית "ממדים ללימודים" והסדרת נושא תקופות השירות במתווה מאוזן שהוצג על ידי משרד הביטחון. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה נכתב כי "ראש הממשלה, שר האוצר ושר הביטחון מברכים על ההסכמה וקוראים לכלל השרים והמשרדים להגיע להבנות בהקדם על מנת לאשר את תקציב המדינה באופן סדור בממשלה ובכנסת".