לפיד: "הממשלה הקיצונית בתולדות ישראל, מכירת חיסול"

בהצהרה מיוחדת שנשא ראש הממשלה היוצא הוא תקף את ההיבטים השונים עליהם הסכימו חברי הקואליציה הנכנסת, והאשים את נתניהו בחולשה: "לא הליכוד הקים ממשלה, עלה בידם של דרעי, סמוטריץ' ובן גביר לכופף אותו". נתניהו הגיב: "הפסדת בבחירות - לך הביתה"

זמן צפייה: 02:21

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד נשא הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת, במהלכה תקף לפיד נחרצות את הממשלה הנכנסת וקרא להסכמים הקואליציוניים שהתגבשו ביומיים האחרונים: "מכירת חיסול של העתיד הישראלי".

"אני עומד פה ומדבר אליכם מתוך דאגה עמוקה לגורלה של החברה הישראלית", אמר לפיד, "אני מרגיש שזוהי חובתי לומר לציבור: הממשלה המוקמת כאן מסוכנת, קיצונית, חסרת אחריות. זה ייגמר רע". לפיד תקף את נתניהו וקרא לו "חלש", כשאמר: "עלה בידם של דרעי, סמוטריץ' ובן גביר לכופף אותו. לא הליכוד הקים את הממשלה, הם הקימו אותה. נתניהו חלש והם הקימו את הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לפיד הזכיר את ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד ליהדות התורה הנוגעים לתקציב החינוך, נספח "השוואת תקצוב מוסדות החינוך" שנחשף אמש בחדשות 13 ואמר: "לפי ההסכמים הקואליציונים תלמיד חרדי שלא לומד מתמטיקה ואנגלית, יקבל אלפי שקלים יותר מתלמיד בחינוך הממלכתי. בחור ישיבה שלא מתגייס ולא עובד יקבל יותר כסף מחייל בצה"ל. הממשלה תסבסד דירות רק למגזר החרדי. זוהי מכירת חיסול של העתיד הישראלי".

לפיד המשיך ואמר: "עלה בידם לפגוע בצה"ל. שרים ימנו אלופים פוליטים שיישבו בפורום מטכ"ל. שר הבטחון יאבד שליטה על המנהל האזרחי. ביהודה ושומרון, זירת הפעילות המרכזית של צה"ל, לא ברור מי אחראי על מה. זה מתכון לפיצוץ". עוד הוסיף, "עלה בידם לפגוע במשטרה. תראו לי מדינה אחת בעולם שבה האדם שאחראי על המשטרה, הוא עבריין אלים שהיו לו 53 כתבי אישום והורשע שמונה פעמים בעבירות חמורות".

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כמו כן התייחס לפיד להסכם של נתניהו עם אבי מעוז ואמר: "גזען חשוך שמחזיק רשימות שחורות של להט"בים ופעילות בארגוני נשים, יהיה אחראי על תוכניות החינוך של ילדינו. הורים צעירים לא יוכלו לשלוח את הילד שלהם לבית הספר בלב שקט, מפני שהם פוחדים משטיפת מוח נגד נשים, נגד להט"בים, נגד חילונים ומסורתיים".

עוד התיחיס לפיד למעמד הבינלאומי שלטענתו נפגע: "זו הממשלה הראשונה בתולדות המדינה שארצות הברית לא רואה בה את בעלת הברית הקרובה ביותר שלה", לפגיעה בכלכלה לדבריו של לפיד: "ממשלה שמעודדת אנשים לא לצאת לעבודה, שמבזבזת עשרות מיליארדי שקלים על דרישות סקטוריאליות - תתקע את המשק. יוקר המחיה יעלה עוד ועוד", וכן ל"פגיעה ביהדות העולם" כשהתייחס ליהודי ארה"ב הרפורמים והקונסרביטיבים ואמר כי הם "לא יוכלו לראות בישראל את מולדתם השניה". עוד הוסיף כי "שינוי חוק השבות יעצור את גל העליה המבורך מרוסיה ואוקראינה".

משה גפני ויצחק גולדקנופף
משה גפני ויצחק גולדקנופף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסיום דבריו אמר ראש הממשלה היוצא: "הממשלה החדשה אינה מחוייבת לדמוקרטיה, אינה מחוייבת לשלטון החוק, ועכשיו היא מנסה להשתיק את האופוזיציה. אומרים לנו, 'קבלו את תוצאות הבחירות'".

בתגובה להצהרתו של לפיד הגיב ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בציוץ בטוויטר, בו כתב: "לפיד שהשאיר לנו מדינה הרוסה בקריסה כלכלית ומדינית, עם איראן שדוהרת לגרעין ללא מענה, עם השתוללות של רצח ואלימות, מטיף לממשלה הבאה בהמצאות שאין להן שום בסיס. לפיד - הפסדת בבחירות. לך הביתה".