רוטמן: ההצבעות על ביטול עילת הסבירות - ביום שני

יו"ר ועדת חוקה הודיע כי ביום ראשון יתקיים הדיון האחרון בנוגע לעילת הסבירות, שעבר בקריאה ראשונה השבוע. לדבריו, נוסח החוק יופץ בתום הדיון וניתן יהיה להגיש הסתיגוויות עד ל-07:00 ביום שני

יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, הודיע הערב (חמישי) כי הדיון בנוגע לעילת הסבירות שיתקיים ביום ראשון "יהיה הדיון האחרון לפני הפצת הנוסח להסתייגויות. בדיון יוכלו חברי הכנסת לסכם את דעתם בנוגע לחוק". לדבריו, הדיון הבא יתקיים ביום שני - במקביל ל"יום ההתנגדות הלאומי" שעליו הודיעו מובילי המאבק נגד המהפכה המשפטית מוקדם יותר.

"גם בדיון היום", אמר רוטמן, "שבא בהמשך ליתר הדיונים השבוע, נשמעו מומחים וחברי כנסת, כמו גם נציגי ארגונים ואזרחים. הדיון היה ארוך וממצה וזיקק היטב את נקודות המחלוקת וההסכמה בעניין החוק. מאחר שבניגוד לרוב דיוני ועדת החוקה, מגיעים חברי כנסת רבים וכדי למנוע אי נעימויות ותלונות - אני מבהיר כי תינתן עדיפות בסדר הדוברים לחברי הוועדה, ולחברי כנסת שטרם התבטאו בנושא בוועדה, ככל שיגיעו. מיד בתום הדיון יופץ הנוסח להסתייגויות וניתן יהיה להגיש את ההסתייגויות עד ל-07:00 ביום שני".

החוק לביטול עילת הסבירות עבר השבוע בקריאה ראשונה ברוב של 64 ח"כים מול 56 שהתנגדו. מיד לאחר ההצבעה החלה ועדת החוקה בהכנות לקריאה שנייה ושלישית.

Whatsapp Image 2023 07 13 At 2
מפגינים נגד המהפיכה המשפטית ליד בית ראש הממשלה בירושלים | צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

בתוך כך, מוקדם יותר הודיעו מובילי המאבק נגד המהפכה המשפטית כי יקיימו "יום התנגדות" נוסף ביום שני הקרוב - במקביל להצבעות בוועדת החוקה. "במהלך כל השבוע הבא צפויות פעילויות שיבוש משמעויות נוספות", נמסר.

בהודעה מטעם מובילי המאבק נאמר עוד: "עם החרפת והתקדמות החקיקה, הארגונים קוראים לציבור הרחב לצאת בהמוניו ולהשתתף ביום שני הקרוב ביום ההתנגדות הלאומי במטרה לעצור את החקיקה שתביא לפגיעה קשה בצבא, לריסוק הכלכלה הישראלית ולקרע בעם. הם הדגישו כי "רגע האמת מתקרב" וקראו ליו"ר ההסתדרות ולראשי המשק מכלל הסקטורים "להודיע על השבתה כללית ולהצטרף ליום ההתנגדות, ובכך להכריח את הממשלה לעצור את החקיקה ההרסנית".

מפגינים נגד המהפיכה המשפטית ליד בית ראש הממשלה בירושלים
מפגינים נגד המהפיכה המשפטית ליד בית ראש הממשלה בירושלים | צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

אחר הצהריים הודיעה ההסתדרות הרפואית בתום דיון חירום, כי במידה והקואליציה תמשיך לקדם את חוקי המהפכה המשפטית באופן חד צדדי - היא תשבית את המערכת. מההסתדרות הרפואית נמסר אתמול: "ישיבת המזכירות תתקיים כמתוכנן. ההסתדרות הרפואית עוקבת בדאגה רבה אחר המתרחש במדינה. אין ספק שצעדים חד צדדיים שננקטים לרבות ביטול גורף של עילת הסבירות על נבחרי ציבור, והמשמעויות לגבי מערכת הבריאות, הוא אחד הנושאים המרכזיים שידונו מחר, על כל המשתמע מכך".