סמוטריץ' ובן גביר הודיעו: "המפלגות סיכמו לרוץ ביחד"

לאחר פגישה משולשת שנערכה בביתו של נתניהו בקיסריה, מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית הודיעו על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-25. סמוטריץ' יוצב במקום הראשון, ובמקום השני יוצב בן גביר, שיקבל גם את מקומות 5, 7, 9 ו-10 

זמן צפייה: 08:28

איחוד בימין: לאחר פגישה משולשת שנערכה בביתו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בקיסריה, מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית הודיעו הערב (שישי) על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-25. לפי הסיכום, ח"כ בצלאל סמוטריץ' יוצב במקום הראשון ברשימה, ובמקום השני יוצב ח"כ איתמר בן גביר, שיקבל גם את מקומות 5, 7, 9 ו-10.

"ח"כ סמוטריץ' ובן גביר בירכו על ההסכם שיסייע לניצחון המחנה הלאומי ויביא ממשלה לאומית יציבה לישראל", נמסר בהודעה משותפת של שתי המפלגות. נתניהו מסר: "אחדות היא צו השעה כדי להבטיח את ניצחון המחנה הלאומי והקמת ממשלה לאומית יציבה ל-4 השנים הקרובות".

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'
בן גביר וסמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ סמוטריץ' מסר: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. שמח לבשר לכם שיחד עם חברי איתמר בן גביר הגענו להסכמה על ריצה משותפת בבחירות למען נצחון מחנה הימין בעזרת השם. נמשיך לפעול לחיבורים נוספים. יחד נעשה ונצליח".

ח"כ בן גביר מסר: "בעזרת השם בכנסת הקרובה יכהנו לפחות חמישה בן גבירים. הבאנו מתנה לעם ישראל. ערב ראש חודש אלול הבאנו מתנה לעם ישראל, בעזרת השם בכנסת הקרובה יכהנו לפחות חמישה בן גבירים. נפעל להקמת ממשלה לאומית, ממשלת ימין מלא מלא, יציבה וחזקה לישראל.

מיד לאחר החתימה התראיין בן גביר בתוכנית "אלמוג בשישי" ואמר: "זו בשורה טובה לעם ישראל ולמחנה הימין. ביקשנו שוויוניות וקיבלנו, מחצית מהעשירייה יהיו של עוצמה יהודית. כמובן שרציתי עוד דברים אבל גם בצלאל רצה עוד דברים והגענו לעמק השווה. אני ויתרתי על הריצ'רץ' ובצלאל ויתר וקיבל את זה שהרשימה תהיה שוויונית".

יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר (ארכיון)

ממפלגת "הרוח הציונית" בראשות איילת שקד ויועז הנדל נמסר בתגובה: "הציונות הדתית המתונה שדוגלת בקירוב לבבות ואהבת ישראל ולא בשריפת גשרים תמצא בית רק ברוח הציונית. שבת שלום".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "אני מברך את בצלאל ואיתמר על ההסכם שמאחד את מפלגות הציונות הדתית, רק ביחד ובאחדות נוכל להחזיר את המדינה למחנה הלאומי ולהחזיר את השפיות למדינה. שבת שלום ומבורך וחודש טוב".

יו"ר מרצ זהבה גלאון עקצה בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה: "פרטי ההסכם: סמוטריץ׳ שר לשריפת כבישים בן גביר שר לגירוש שמאלנים וערבים".

בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ'
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' | צילום: דוברות הכנסת, נועם מוסקוביץ'

כזכור, מוקדם יותר השבוע פרסם נתניהו סרטון בו הוא קרא לריצה משותפת של סמוטריץ' ובן גביר. "רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה בלי המשותפת", אמר נתניהו בסרטון, "לכולנו משימה אחת - להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה ל-4 השנים הקרובות. לצורך זה חייבים קודם כל דבר אחד - לאחד את הכוחות, ולא לפצל אותם".

"לכן, אני קורא ל'ציונות הדתית' ול'עוצמה יהודית' לרוץ יחד בבחירות", הוסיף נתניהו, "אסור לקחת סיכון. רק ריצה משותפת תבטיח ששתי המפלגות יעברו בוודאות את אחוז החסימה. איחוד הכוחות הוא צו השעה".

ח"כ סמוטריץ' הגיב לדברי נתניהו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏שמעתי את דבריו של ראש הממשלה לשעבר ובעז"ה לעתיד, בנימין נתניהו, ואני מסכים איתו וקורא לחברי איתמר - בוא נשב כבר מחר במטרה אמיתית לקדם ריצה משותפת למען ניצחון הימין בבחירות".

ח"כ בן גביר הגיב גם הוא לדברים: "אדוני רה"מ לשעבר ובעתיד. אתה יודע באופן אישי כמה רדפנו חודש וחצי אחרי סמוטריץ' למען אחדות שוויונית, קבענו פגישות שסמוטריץ' ביטל, אחרות התבררו כסרק. ניסינו בכל דרך עד שהבנו שאין פרטנר. בצלאל מעוניין בשיקלי ונמצא עימו במו"מ. אנחנו מכבדים את החלטתו ונעשה הכל כדי למצות את קולות הימין".