סמוטריץ': "דיון הקבינט לא רציני, הצבא מנהל את תפיסת הביטחון לבד"

במכתב לשרי הקבינט, לראש הממשלה ולראש המל"ל, תקף שר האוצר את התנהלות מדיניות הביטחון וכתב כי "חמור ומקומם שדווקא בנושא הביטחון, הצבא מתנהל בעצמו". מחר ייערך דיון קבינט כהיערכות לחגי תשרי, ובשבועות הקרובים יתקיים דיון על היערכות למערכה רחבה

זמן צפייה: 01:49

פרסום ראשון: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שלח בימים האחרונים מכתב ללשכות שרי הקבינט שתוכנו נחשף הערב (שני) בחדשות 13. המכתב נשלח גם ללשכת ראש המל"ל צחי הנגבי ולשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשורה התחתונה בו היא כי אין טעם בדיוני הקבינט - מפני שצה"ל מכתיב את המדיניות.

המכתב, מנומק וארוך, נכתב בין היתר לקראת דיון הקבינט שיתקיים מחר. "מדובר בדיון לא רציני שיותר מנראה שנועד לצאת ידי חובה", כתב שר האוצר לשרים. "הצבא מנהל את תפיסת הביטחון בעצמו כמעט לבד, ללא השפעת חברי הקבינט, אולי רק של רה"מ ושר הביטחון. יש בן אדם רציני אחד בעולם שמאמין שאפשר למצות דיון כזה בשעתיים? שיש איזושהי משמעות לדיון כזה?".

עוד כתב סמוטריץ': "חמור ומקומם שדווקא בנושא הביטחון, זה שכולנו אחראים לו מתוקף חברותנו בממשלה, הצבא מנהל את תפיסת הביטחון בעצמו, הדבר אמור בדיונים שוטפים ונכון שבעתיים בדיון המתוכנן שאמור לתקף את אסטרטגיית הביטחון של ישראל בשנים הקרובות".

ישיבת הקבינט. ארכיון
ישיבת הקבינט (ארכיון) | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

בדבריו, סמוטריץ' מתכוון לדיון על היערכות ישראל למערכה רחבה. הדיון הזה צפוי להתקיים בשבועות הקרובים ומחר השרים יתכנסו לדון על חגי תשרי וההערכות הביטחונית לכך, בהמשך לדרישות שהעלה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

הביקורת הזו על התנהלות הקבינט מלמדת עוד על המתיחות החריפה בתוך הממשלה גם בסוגיות הביטחוניות – כאשר רק היום אמר ראש המל"ל הנגבי שבמסגרת עסקה עם סעודיה ישראל תבצע גם מהלכים מול הפלסטינים.