ליברמן מתחייב אחרי העברת התקציב: "הרוטציה תתקיים בוודאות"

שר האוצר הבטיח בריאיון מיוחד בחדשות 13 כי כל בכירי הממשלה מחויבים שתחזיק 4 שנים וחצי, ושלל כניסה של הליכוד גם ללא נתניהו: "גם אם הוא יפרוש, יהיו פריימריז – ואז עם מי תדבר שם?"

זמן צפייה: 09:11

לאחר אישור העברת תקציב המדינה היום (שישי), שר האוצר אביגדור ליברמן משיב על סוגיות מרכזיות בכל הנוגע להליך ותוצאותיו. ליברמן התחייב בריאיון המיוחד בחדשות 13 כי הרוטציה בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשר החוץ יאיר לפיד "תתקיים בוודאות". לדבריו, "אני מחויב להמשיך לשבת בממשלה בהרכב הנוכחי שלה". כשנשאל אם הוא, בנט ולפיד יחזיקו ארבע שנים וחצי יחדיו, אמר כי "אין ספק, וגם האחרים – גנץ, שקד, מרב מיכאלי, ניצן הורוביץ - וגם מנסור עבאס".

שר האוצר שלל גם אפשרות של כניסת הליכוד לקואליציה גם אם יו"ר המפלגה בנימין נתניהו יפרוש: "קודם כל יהיו פריימריז, ואז עם מי תדבר שם? זה לא הכול ביום אחד. אנחנו אנשים שכרגע מתמקדים בעשייה, לא בספקולציות". בנוסף, ציין כי לא יאפשר את כניסת המפלגות החרדיות לקואליציה, בטענה שלא ניתן יהיה להוביל כך שינויים חברתיים וכלכליים.

בנוגע לאופן השפעתן של הרפורמות החדשות על הכיס של האזרח הישראלי הממוצע, אמר ליברמן: "הרפורמה בייבוא תשפיע מאוד. גם הרפורמה בכשרות היא מרחיקת לכת, כמו גם גיל הפרישה לנשים". עם זאת, הרפורמה בתחום הדיור, על אף הצעדים שהציג ליברמן יחד עם השרים אלקין ושקד בראשית השבוע - אינם נכללים בחוק ההסדרים. ליברמן הסביר: "חלק מהדברים כבר רצים במקביל, אבל אי אפשר לצפות לתוצאות מייד אחרי שבועיים-שלושה. העבודה המשותפת של שלושת השרים בסוף תביא לתוצאות".

ליברמן התייחס גם לטענה שנשמעת על ידי חלק מהציבור הישראלי, לפיה שתי הגזרות העיקריות בחוק ההסדרים, גם זו על המס של משקאות ממותקים וגם זו על המס של כלים חד-פעמיים - מכוונות מאוד כלפי המגזר החרדי, שלא מיוצג בקואליציה הזאת. לטענתו, "הצריכה של כלים חד-פעמיים במדינת ישראל היא פי 4 יותר מהממוצע באיחוד האירופי. זה דבר מטורף. נושא איכות הסביבה הופך לנושא מרכזי, אז אי אפשר רק להסתפק בדיבורים – אלה צעדים מעשיים".

השר התייחס גם לטענת ראש האופוזיציה, לפיה אגרת הגודש על כניסה ברכב פרטי לתל אביב היא מס על תושבי הפריפריה - שיצטרכו לשלם עשרות שקלים ביום כדי להגיע לעבודה. "אגרת הגודש נכנסת רק משנת 2025, זה לא ממחר", הסביר ליברמן. "אנחנו הולכים להכין את הציבור. אני לא יודע אם ניסית להיכנס ב-8:00 בבוקר לתל אביב או לצאת ב-17:00 בצוהריים. תדמיין מה יקרה בעוד ארבע שנים. אז זו לא גזרה, זה אין ברירה".