שיחת הפיטורין שקיבלו מקורבי מנכ"ל משרד החינוך: "משרת אמון בתוקף כל עוד הוא מכהן"

יממה לאחר הפרסום בחדשות 13 על פיטוריו של יגאל סלוביק על רקע מחלוקות קשות בינו לבין השרה יפעת שאשא-ביטון בעניין חיסוני הילדים, נחשפת הקלטת השיחה הבהולה שקיבלו מקורביו - שבה הודיעו להם שהם מפוטרים: "הפיטורים נכנסים לתוקף באופן מיידי"

זמן צפייה: 04:15

יממה לאחר הפרסום הראשון בחדשות 13 על פיטוריו של מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק, על רקע מחלוקות קשות בינו לבין השרה יפעת שאשא-ביטון בעניין חיסוני הילדים, הערב (שני) במהדורה המרכזית פרסמנו את הקלטות השיחה הבהולה שקיבלו מקורביו של המנכ"ל בשעת לילה מאוחרת - בה הודיעו להם שהם מפוטרים.

"עצם ההעסקה במשרת אמון בתוקף כל עוד המנכ"ל מכהן", נאמר בשיחה, "אז לאור זאת שהפיטורים נכנסים לתוקף באופן מיידי, אז המשמעות היא שגם כל צוות הלשכה. סיום החוזה, לפי חוזה אמון, מסתיים גם כן היום, ואת לא נדרשת להגיע מחר לעבודה".

השיחה שקיבלו המנכ"ל ועובדיו הקרובים העמיקה כנראה עוד יותר את הקרע בין המנכ"ל לשרה, והבוקר הובילה לקרב השמצות. בסביבת המנכ"ל אמרו כי השרה רצתה לנהל את משרד החינוך כאילו אין קורונה, ולא נתנה לו לעבוד. השרה פרסמה בתגובה: "עקב ההשמצות השקריות שמופצות, אומר כי המחלוקת בינינו הייתה על אופן תפקודו, התנהלותו ואי עמידה ביעדים שהצבתי למערכת החינוך. התנהלותו מוכיחה כי אינו ראוי להיות איש אמון".

חלק מרכזי בסכסוך נסוב סביב סוגיית החיסונים. בסביבת סלוביק טוענים כי המנכ"ל תמך בעמדת ראש הממשלה ומשרד הבריאות שיש לחסן בתוך בתי הספר, בניגוד לעמדת השרה, אולם היא חזרה ואמרה הבוקר שהפיטורים אינם קשורים לאופן הטיפול בקורונה.

בכיר במשרד החינוך אמר היום לחדשות 13: "הפיטורים של המנכ"ל, זה סודק את האמון של המערכת במשרד החינוך, במטה משרד החינוך, בהנהלה ובשרה".