הם מפחדים: מתקפות השרים חושפות את החשש מ"היום שאחרי"

עם כל הדלפה שנעשית מטעמים פוליטיים, שרי הממשלה מצליחים להחזיר את ישראל לנקודה בה היא הייתה לפני המלחמה. המתקפות החוזרות על הרמטכ"ל והפיכת דיוני הקבינט לקרקס דווקא מוכיחות שגם חברי הדרג המדיני מבינים שהם יאלצו לשאת באשמה - ממנה יש מספיק לכולם

זמן צפייה: 01:56

טוב שהשרים שואלים שאלות. אף גוף או בעל תפקיד לא צריך להיות מאותרג, גם לא הרמטכ"ל. הבעיה הנה שכל שאלה בקבינט הופכת לשכונה, כל שכונה להדלפה - וכל הדלפה נעשית מתוך אינטרסים פוליטיים.

שרי ישראל הצליחו להחזיר אותנו לנקודה ממנה יצאנו למלחמה הזו, הרבה יותר מהר ממה שחשבנו. ההתקפה האחרונה על הרמטכ"ל מתעוררת בגלל צוות הבדיקה שהקימו בצה"ל לאירועי 7 באוקטובר. למעשה, הטענה לצבא צריכה להיות על כך שעד עכשיו המתינו עם הקמת הצוות הבודק. אירועי אותה שבת יכולים לחזור על עצמם בכל רגע, בכל גבול - והצבא צריך לדעת בדיוק מה השתבש באמצעי ההגנה וההתקפה.

השרים לכאורה לא צריכים צוות כזה, הם כבר מצאו את האשם - הרמטכ"ל עצמו. עם זאת, השאלות שהם מעלים מלמדות שגם הם יודעים שהוא לא יהיה היחיד שיישא בנטל. "מי יחליט מתי מתחקרים", הם שאלו את הרמטכ"ל, "האם מי שכשל יכול לבדוק את עצמו?", הם מטיחים.

רה״מ נתניהו בפתח ישיבת הממשלה
רה״מ בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מי שמקשיב יודע שהשרים לא שאלו רק על הצבא. השאלות שלהם רלוונטיות מאוד גם להם עצמם. ניתן להרגיע אותם - אין מה לריב על חלוקת האחריות, יש מספיק בשביל כולם. אם הם היו שומרים עלינו כמו שהם שומרים על הכיסאות שלהם היו אתנו כאן אולי עוד 1200 אנשים.

השרים יודעים טוב מאוד שאת הדיון על "היום שאחרי" אפשר אולי לדחות, אבל היום הזה יגיע. כשזה יקרה הם לא יהיו אלו שישאלו את השאלות, ויש להם סיבות טובות לחשוש.