שאשא ביטון על סערת המס של רה"מ: "לא העת לעניינים פרסונליים"

יו"ר ועדת הקורונה התייחסה לפרסום בחדשות 13 על טענת נתניהו לפיה אין לחייבו בתשלום מס על הוצאות ביתו הפרטי: "זה הזמן לעסוק במצוקת כלל אזרחי ישראל"

זמן צפייה: 00:23

יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון התייחסה היום (ראשון) לטענת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפורסמה אמש בחדשות 13, לפיה הוא לא נדרש בתשלום מס בגין הוצאות ביתו הפרטי בקיסריה. "זו לא העת לעסוק בדברים פרסונליים, זו העת לעסוק במצוקה של כלל האזרחים במדינת ישראל", הצהירה חברת הכנסת בתוכנית "לפני החדשות".

"הרבה מאוד אנשים נושאים אלינו עיניים, ורוצים שנקבל את ההחלטות הנכונות רק כדי שהם יוכלו לחיות בכבוד ולהתפרנס בכבוד. לכן אני משקיעה את כל האנרגיות שלי בזה, מקוה שגם האחרים יעשו את זה".

יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי נתניהו מתעקש שהוצאות ביתו הפרטי בקיסריה נועדו למילוי תפקידו - ולכן אין לחייבו בתשלום מס עליהן. לפי המנגנון, שעליו הודיעה המדינה לבג"ץ לפני שלוש שנים, אם ההוצאות בבית הפרטי של נתניהו הן לטובת מילוי תפקידו – המדינה היא שתשלם את המס בגינן, ואם הן לטובתו הפרטית – הוא עצמו צריך לשלם. מדובר בהוצאות שהמדינה משלמת, הכוללות בין היתר תיקון תריסים, חשמל ומזון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע''מ

רשות המסים פנתה בשבועות האחרונים לחשב משרד ראש הממשלה, וביקשה לדעת אילו הוצאות הן לטובת מילוי תפקידו, ואילו לטובת הוצאות פרטיות. החשב הכללי פנה לראש הסגל אשר חיון, שענה שכל ההוצאות הפרטיות בקיסריה – כולן משמשות אך ורק למילוי תפקידו של נתניהו.

מלשכת רה"מ נמסר: כשראש ממשלה עובר ממעון למעון הוא לא מפסיק להיות ראש ממשלה. לכן נקבע נוהל שמגדיר במדויק את ההוצאות שהמדינה משלמת למילוי תפקידו ולא פרוטה יותר. המדינה לא משלמת עבור ההוצאות הפרטיות של רהמ במעון בקיסריה. כל התשלומים עבור המעון מאושרים ע"י החשב והיועצת המשפטית של משרד רה"מ".