נתניהו וסמוטריץ׳ נפגשו: "התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלה"

רגע לפני שמתחיל סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, ראש הממשלה המיועד נפגש פעם נוספת עם יו״ר הציונות הדתית במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, ומהצדדים נמסר כי הפגישה התנהלה באווירה טובה

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, Shutterstock

זמן קצר לפני שמתחיל סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, הסתיימה היום (רביעי) פגישה בין יו"ר הציונות הדתית סצלאל במוטריץ' לבין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, כחלק מהמגעים להקמת הקואליציה. על פי שני הצדדים, הפגישה התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלה לאומית.

אמש נפגש נתניהו במצודת זאב שבתל אביב עם יושב ראש מפלגת נעם, אבי מעוז, המשובץ במקום ה-11 ברשימת הציונות הדתית. הפגישה התקיימה בעקבות איום של מפלגת נעם, שטענה כי היא שוקלת להישאר מחוץ לקואליציה המסתמנת, בעקבות אי הזמנתו של מעוז לפגישה ע"י יו"ר הליכוד. בהודעה מטעם מפלגת נעם נמסר כי במידה ואינם ייכנסו לקואליציה, יפעלו נגד "הטרלול הפרוגרסיבי" ויאתגרו את הממשלה מימין. בשל האיום, זימן נתניהו את מעוז לפגישה.

בתום הפגישה אמר ח"כ מעוז: "הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית וברוח טובה. הצגנו לראש הממשלה המיועד את תפיסת העולם שלנו לפיה יש צורך להוציא מיד את תכניות הלימוד האנטי ציוניות והאנטי יהודיות שהוחדרו למערכת החינוך, וכן את הצורך בחיזוק זהותה היהודית של המדינה. מקווים שבעז"ה תקום במהרה ממשלה יהודית ולאומית, ואני מאמין שמפלגת נעם תהיה חלק ממנה".