פרסום ראשון: גם מאבטחיו של ראש הממשלה הפרו בידוד

כמה ממאבטחי נתניהו, שהיו עמו בארה"ב, הפרו בוושינגטון את הנחיות משרד הבריאות ונשלחו לבידוד מלא עם שובם ארצה. טופז לוק למקורביו: "הייתי צריך להקפיד יותר, אשלם את הקנס מיוזמתי"

זמן צפייה: 04:42

כמה ממאבטחי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיו עמו במשלחת בוושינגטון, הפרו את תנאי הבידוד במהלך הנסיעה ונשלחו לבידוד מלא עם שובם ארצה – כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13. זאת, בנוסף ליועציו של נתניהו, טופז לוק וראובן עזר, שהפרו את הנחיות הבידוד בארץ. בד בבד, כלל חברי המשלחת שעמדו בהנחיות הורשו הערב לצאת מהבידוד לאחר שיצאו שליליים לנגיף.

משב"כ נמסר בתגובה: "מדובר בכוח אבטחה שהגיע לארצות הברית ככוח מקדים, כמה ימים לפני הגעת המשלחת. במהלך השהות של המאבטחים, הם נדרשו להגיע למקומות ציבוריים ולכן על פי הנהלים נדרשו לבידוד מלא בארץ, מבלי שהפרו את הנהלים".

בד בבד, לוק, שכאמור תועד אמש מפר את הבידוד בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, התייחס בשיחה עם מקורביו למקרה ואמר כי "הייתי צריך להקפיד יותר, אשלם את הקנס מיוזמתי".

לעוד כתבות בנושא:

נתניהו לממשלה: עלייה תלולה בחולים הקשים מאז ההחלטה על הסגר

יועץ נוסף של נתניהו הפר בידוד – ביקר במרכול אחרי ששב מארה"ב

מפגינים: יועץ רה"מ הפר בידוד; הליכוד: הגיע לבדיקת קורונה

לקראת סגר - נתניהו בהצהרה לתקשורת
לקראת סגר - נתניהו בהצהרה לתקשורת | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בכיר במשטרה אמר הערב לחדשות 13 כי "אם יועצי ראש הממשלה אכן הפרו בידוד, יוטלו עליהם קנסות כספיים. השניים יזומנו למסור את גרסאותיהם לפני ההחלטה". במשטרה פנו למשרד הבריאות לקבל התייחסות רשמית אם השניים אכן היו תחת חובת בידוד.

מוקדם יותר, התייחס נתניהו בישיבת הממשלה לסוגיית יועצו שהפר את הנחיות הבידוד, ואמר: "כולם צריכים ללמוד את ההנחיות של משרד הבריאות, להקפיד עליהן ולאכוף אותן בצורה שוויונית. עכשיו פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד. כל מי שהפר בידוד צריך לשלם קנס, אבל אסור שתהיה אכיפה בררנית". את הדברים אמר בתגובה לדבריה של השרה אורית פרקש הכהן, שטענה כי מעשים כאלה פוגעים באמון הציבור.

יועצי נתניהו, טופז לוק ועופר גולן, בהפגנה בבלפור | צילום: יואב גלזנר

היום, עברה בדיקת הפרת הבידוד של עזר ושל לוק ממחוז ירושלים לאגף החקירות והמודיעין במטה הארצי. לא צפויה חקירה פלילית בנושא, ובמשטרה בוחנים אם להטיל על השניים קנסות של 5,000 שקלים על בסיס הראיות שקיבלו.

כזכור, אמש מפגינים נגד נתניהו ברחוב בלפור בירושלים זיהו בהפגנה את טופז לוק, יועצו, שהיה גם הוא חלק מהמשלחת לארצות הברית, למרות שהוא אמור לשהות בבידוד לפחות עד מחר. אחד המפגינים תיעד אותו ואת דובר נתניהו עופר גולן, בטענה שהשניים ניסו לצלם "מכחישי קורונה" שהיו במקום, לטובת קמפיין נתניהו והליכוד.