רגב איימה על נציג קיבוץ בארי: "אתם תהיו האחרונים שישוקמו"

במסגרת תחקיר "המקור", עלה ביקורה של שרת התחבורה בקיבוץ בארי כחודש לאחר הטבח. תושבי הקיבוץ מנעו מרגב להיכנס, וגם מנכ"ל דפוס בארי בן סוכמן הסביר לה את המצב. למרות זאת, השרה זעמה, ואמרה: "אתם תהיו הקיבוץ האחרון שישוקם" | פרטים חדשים

זמן צפייה: 06:15

פרטים חדשים: במסגרת תחקיר "המקור" על שרת התחבורה מירי רגב, עלה ביקורה של השרה בקיבוץ בארי כחודש אחרי הטבח, אז מנעו ממנה התושבים להיכנס לקיבוץ. הערב (שני) במהדורה המרכזית התגלו פרטים חדשים לגבי אותו ביקור. לאחר שהתושבים בקיבוץ בארי ביקשו מהשרה לא להיכנס, גם מנכ"ל דפוס בארי בן סוכמן הסביר לשרה את המצב. עם זאת, הדברים לא הרגיעו את רגב, שזעמה ואמרה: "אתם תהיו הקיבוץ האחרון שישוקם". מלשכתה של השרה רגב לא נמסרה תגובה.

ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי | צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

ביקורת חריפה נמתחה היום על רגב מכיוונם של אנשי ציבור, עיתונאים ופעילים חברתיים - בעקבות שידור החלק השני של תחקיר "המקור" אמש. במקביל, בשל התנהלותה של רגב במשרד התחבורה, היחס המיטיב שהעניקה לראשי רשויות משפיעים בליכוד מתוך אינטרסים אישיים, וכן לנוכח התעלמותה מהמלצות גורמי המקצוע, מתרבות הקריאות לפתוח נגדה בחקירה פלילית.

מירב סבירסקי, אחותו של החטוף איתי סבירסקי שגופתו מוחזקת בעזה, מתחה גם היא ביקורת על שרת בתחבורה בעקבות התנהלותה כפי שהשתקפה בתחקיר בכלל - ובפרט בשל היוזמה שנדונה בלשכתה נגד קיבוץ בארי, לאחר שתושביו מנעו את כניסתה אליו. "בשם כל הקהילה שלי אני רוצה להגיד בושה שככה מתנהלת שרה בישראל", אמרה מירב, "בושה שאתם לא מגנים זאת. על הדבר הזה אין מחילה ואין סליחה".

ח"כ אביגדור ליברמן
ח"כ אביגדור ליברמן | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר: "מבחינתי אין חדש תחת השמש, לא מופתע מההתנהלות". בנוסף, יו"ר ישראל ביתנו טען כי ממצאי התחקיר מוכיחים שפריימריז, כמקובל בליכוד, הם אינם דמוקרטיים".

"את החשדות למעשים פליליים של מירי רגב וחבורתה תחקור המשטרה", כתב חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה), שקבע: "כבר הערב אפשר לתת את פסק הדין הציבורי והמוסרי על הדברים של מקורביה ביחס לנקמה באנשי קיבוץ בארי ותיאוריות הקונספירציה ושיתוף הפעולה שלה עם הזוהמה הזו - אשמה, אשמה, אשמה". לסיום כתב: "מירי רגב ומקורביה עלובי הנפש – קש וגבבה, סירחון ורקב".

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), שנפצע בתאונת דרכים בשנה שעברה, תקף בחריפות את רגב על אופן הניהול של משרד התחבורה: "יש לה דם של אנשים שאני מכיר על הידיים", אמר, והוסיף "ארדוף אותה ולא אוותר לה בחיים".

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) התייחסה לדברים שכתב מקורבה של רגב עופר מלכה, שהציע כבר ב-7 באוקטובר להתייחס לחטופים כהרוגים כדי "להתיר את הידיים הכבולות". "המועמד של מירי רגב למנכ"ל רשות שדות התעופה רצה לעשות "נוהל חניבעל" ובעצם שהמדינה שלנו תוותר מראש על תינוקות, ילדים הורים וכל מי שנחטפו והופקרו בשבעה באוקטובר כאילו הם איזה נזק שולי אגבי. זה האיש של מירי רגב", כתב לזימי, שהוסיפה: "לא צריך לדעת יותר מזה כדי להבין על האישה הזאת. לכי".