"הסתה פרועה": רון חולדאי תובע ממירי רגב חצי מיליון שקלים

ראש עיריית תל אביב-יפו דורש משרת התחבורה הנכנסת פיצויים גבוהים בשל אמירותיה לפיהן הוא מונע הנחת תפילין ברחבי תל אביב. "מצג עובדתי כוזב ומסולף מיסודו"

מירי רגב ורון חולדאי
מירי רגב ורון חולדאי | צילום: חדשות 13

ראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי הגיש היום (שני) תביעה בגין לשון הרע נגד שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב, בשל אמירותיה במהלך קמפיין הבחירות לפיהן הוא מונע הנחת תפילים ברחבי העיר. חולדאי דורש מרגש פיצויים בגובה חצי מיליון שקלים בגין "פרסומים שקריים שהופצו על ידיה במדיות שונות", לטענתו. את כספי הפיצויים בכוונתו לתרום לישיבה החילונית בינ"ה בתל אביב.

בתביעה שהוגשה נטען כי מדובר ב"הצגת מצג עובדתי כוזב ומסולף מיסודו, דבר שלא היה ולא נברא, וזאת בידיעה שהדברים שנאמרו אינם אמת ותוך שהיא מייחסת לחולדאי אמירות ומעשים שלא היו ולא נבראו". לטענתו, הדברים נאמרו כחלק ממסע הסתה שמנהלת כנגדו רגב מזה זמן רב.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי | צילום: חדשות 13

עוד נטען בתביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין טל שפירא ומירב בר זיק כי "עבור רגב המטרה מקדשת את כל האמצעים ובעבור 'זמן מסך' נוסף היא אינה בוחלת, במודע, בהפצת 'פייק ניוז' והסתה פרועה, במקרה זה כנגד חולדאי, תוך התעלמות מוחלטת מההשלכות החמורות העלולות להיות לדבריה, כמי שממלאת תפקיד של שרה בממשלת ישראל, על כל המשתמע מכך".

"ניתן היה לצפות שרגב תחזור בה מדבריה כמצופה מנבחרת ציבור במעמדה, אך משלא עשתה כן ולהיפך - רק העצימה את אמירותיה השקריות, נאלץ חולדאי לבקש את התערבות בית המשפט. שמם הטוב וכבודם של נבחרי הציבור אינו הפקר וכי מן הראוי שבית המשפט יאמר את דברו מקום בו הוא נחשף להשתלחות שקרית ושלוחת רסן כלפי איש ציבור, תוך פגיעה קשה ובלתי צודקת בעליל בשמו הטוב, כאשר דברים אלה נכונים ביתר שאת כאשר מתקפה חזיתית זו מגיעה מצד נבחר ציבור אחר".

Miriic
שרת התרבות מירי רגב

כזכור, בפברואר האחרון חולדאי שלח מכתב לפני תביעת דיבה בסך 100 אלף שקלים לרגב, שבו דרש שתתנצל, לאחר שהיא טענה כי יאסור הקמה של דוכנים להנחת תפילין בעיר. לפי חולדאי, דברי השרה נאמרו "במכוון לעורר סנסציה מול קהל משולהב במהלך תקופת הבחירות תוך הצגת מצג עובדתי שגוי מיסודו".

בתגובה למכתב לפני התביעה, אמרה רגב: "רון חולדאי אתה לא מאיים עליי מי הסמיך אותך למנוע מיהודים להניח תפילין במרחב הציבורי? התביעה שלך היא אות קלון על הדמוקרטיה הישראלית. אתה מנסה להשתיק את קולי באמצעות תביעת השתקה. אני גאה על כך שאני מייצגת את הקהל 'המשולהב', כדבריך, קהל שאתה מזלזל בו, קהל מניח תפילין, מנשק מזוזות ומשתטח על קברי צדיקים".

במכתב הוסיף חולדאי כי "כפי שכבר הובהר לא אחת בשבוע האחרון, עיריית תל אביב-יפו איננה אוסרת על הנחת דוכני תפילין, אלא להיפך - מתירה את פעילותם ברחבי העיר, כאשר ההסתייגות היחידה שנקבעה באופן גורף ביחס לכל דוכן מכל סוג שהוא, היא כי הדוכנים ימוקמו במרחק של 100 מטר לפחות ממוסדות חינוכיים. זאת על מנת לאפשר לילדי העיר מרחב בטוח ונקי מכל השפעה בכניסה וביציאה מבית הספר".

עו''ד מירב בר זיק
עו''ד מירב בר זיק | צילום: צביקה גולדשטיין
עו''ד טל שפירא
עו''ד טל שפירא | צילום: צביקה גולדשטיין