הנשיא לאחר הפגישה עם רה"מ: "יש לגנות הצגת ח"כים ערבים כאיום"

במהלך הדיון עם נתניהו, שאליו הצטרפו השרים לוין ואלקין, עודכן ריבלין בתמונת המצב הפוליטית והצהיר כי "האמירות נגד נבחרי הציבור הערבי והחרדי מעמיקות את הקרע הקיים"

זמן צפייה: 02:19

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הערב (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעדכן אותו במצב הפוליטי. לדיון הצטרפו השרים יריב לוין וזאב אלקין. לאחר מכן התייחס הנשיא לנאום נתניהו ב"כנס החירום" של הליכוד והצהיר כי "יש לגנות בכל תוקף את הצגת נבחרי הציבור הערבים כ'איום' קיומי". בתגובה לדבריו של הנשיא, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה צייץ בעמוד הטוויטר שלו כי "גם את המובן מאליו חשוב להזכיר. כל הכבוד"

לאחר הפגישה נתניהו קרא ליו"ר כחול לבן בני גנץ וליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להקים ממשלת אחדות רחבה, שתשמור על ביטחון ישראל ותספח את בקעת הירדן. לדבריו, ביומה הראשון של ממשלה זו היא תעסוק בדרך לסיפוח בקעת הירדן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התקדמות בסוגיית הנבצרות, פערים בנושא דת: המו"מ מעלה הילוך

ארה"ב בדקה עם ישראל אם הכשרת ההתנחלויות תביא להתלקחות בעזה

ישראל תתקשה לעבור בשתיקה על הירי האיראני לעבר הגולן • פרשנות

פגישתם של נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר יריב לוין והשר זאב אלקין
פגישתם של נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר יריב לוין והשר זאב אלקין | צילום: מארק ניימן, לע''מ

ריבלין המשיך ואמר כי "האמירות שנשמעות כלפי הציבור הערבי והחרדי וכלפי נציגיהם בכנסת, חותרות תחת עצם הלגיטימיות של ציבורים אלה במדינת ישראל, מעמיקות את הקרע הקיים ממילא ואני דורש מכל מי שמדינת ישראל יקרה לליבו, להפסיק אחת ולתמיד עם אמירות מכוערות אלה", אמר ריבלין.

עוד הוסיף נשיא המדינה כי "במדינה היהודית והדמוקרטית חייבים להבטיח שיוויון זכויות ושיח מכבד וענייני מול האזרחים". עוד נמסר כי ריבלין סבור כי הקריאות הנשמעות מפעם לפעם על ידי חברי הכנסת הערבים כלפי החברה הישראלית ובפרט כלפי חיילי צה"ל חמורות, מזעזעות ובלתי מתקבלות על הדעת וכי הוא אומר להם את הדברים ישירות ובפומבי.

בתוך כך, הוסיף הנשיא כי פסילת ציבורים שלמים הפכה תופעה שאינה מדלגת על אף חלק באוכלוסייה והוסיף כי יש להעלות על נס את דבריו של ח"כ משה גפני שדיבר מוקדם יותר היום בוועדת הכספים על השותפות רבת השנים עם הח"כים הערבים.