ריבלין: "הקורונה לקחה אותנו אחורה במאבק לשוויון עבור נשים"

הנשיא נפגש עם נציגי תוכנית "אגם", המעודדת נערות לבחור במגמות טכנולוגיה בתיכון, והדגיש את השפעות המגפה על קריירות הנשים וחוסר השוויון. "נשים נשאו הרבה יותר נטל מגברים בתקופות הסגר"

נשיא המדינה ראובן ריבלין
נשיא המדינה ראובן ריבלין | צילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש היום (רביעי) עם נציגי תוכנית "אגם" של חברת אמדוקס ישראל המעודדת נערות לבחור במגמות טכנולוגיות בתיכון, בהן ייצוגן נמוך. במפגש השתתפו מנכ"ל אמדוקס ישראל שי לוי, חברי הנהלת אמדוקס ישראל ונערות המשתתפות בתוכנית.

במהלך הפגישה אמר הנשיא כי "מגפת הקורונה לקחה אותנו שנים אחורה במאבק לשוויון עבור נשים. לניראות, להכרה, לביטחון, ולאפשרות לבנות לעצמן קריירה או לקיים חיי עבודה וחיי משפחה במקביל. 70% ממפוטרי הקורונה בישראל הן נשים. נשים נשאו הרבה יותר מגברים בנטל של תקופות הסגר והבידודים. גם היום נשים מרוויחות פחות מגברים. גם היום נשים הן עדיין העובדות הפגיעות ביותר במשק העבודה שלנו".

ראובן ריבלין במפגש עם הנערות שמשתתפות בתוכנית ''אגם''
ראובן ריבלין במפגש עם הנערות שמשתתפות בתוכנית ''אגם'' | צילום: מארק ניימן, לע''מ

התוכנית הוקמה על ידי אמדוקס וקהילת SHIFT של המרכז לחינוך סייבר, לזכרה של אגם לוי, בתו של שי, שנהרגה באסון נחל צפית והיא מציעה חשיפה לעולם ההייטק וביקור בחברות שונות, לימודים מעשיים בתכנות, מפגשים עם נשים מצליחות מהתחום, ולימודי מנהיגות.

במפגש סיפרו נערות המשתתפות בתוכנית על השפעתה, ועל חשיבות המפגש עם נשים מהתעשייה, וההתנסות בשטח. גלי ויסמונסקי תלמידת כיתה ט' סיפרה: "לא הייתי מגיעה לזה בכלל אם לא הייתי בתוכנית, לא חשבתי שאני טובה בזה, לא ניסיתי אף פעם. התוכנית נתנה לי אפשרות ראשונה וגיליתי שאני טובה בזה".