יום הולדת ראשון בלי נחמה: הנשיא ריבלין מציין 80 שנים

מזל טוב: נשיא המדינה הגיע היום לגבורות - ללא רעייתו שהלכה לעולמה לפני כ-3 חודשים. בזמן סיור שערך בחטיבת הקומנדו, זכה ריבלין להפתעה מהלוחמים והודה בקול נרגש: "אתכם אני מרגיש צעיר"

זמן צפייה: 01:57

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מציין היום (שני) את יום הולדתו ה-80. זהו יום ההולדת הראשון שמציין הנשיא ללא רעייתו נחמה, שהלכה לעולמה לפני כשלושה חודשים, מאז נישאו השניים בשנת 1970.

בחודש יוני האחרון מתה נחמה בערב יום הולדתה ה-74. זאת, לאחר מאבק ממושך במחלת פיברוזיס ריאתי שהקשתה על נשימתה. היא הותירה אחריה שלושה ילדים ונקברה בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גבר כבן 70 נהרג בשריפה בקריות; חמישה נפצעו בדליקה באשקלון

בני בגין: "לא אצביע לליכוד – רוב בלתי מרוסן הופך לרוב דורסן"

דיווח: 18 הרוגים בתקיפת מיליציות פרו איראניות בסוריה

הנשיא ריבלין עם נחמה רעייתו
הנשיא ריבלין עם נחמה רעייתו | צילום: באדיבות המשפחה

הבוקר ביקר הנשיא בחטיבת הקומנדו בבסיס בית ליד יחד עם הרמטכ"ל אביב כוכבי והאלוף נדב פדן, מפקד פיקוד מרכז, שם התקבל בשירה לרגל יום הולדתו ואף קיבל עוגה ואלבום שבו 80 תמונות מביקוריו בצה"ל. הנשיא הודה ללוחמים, והוסיף: "אין מרגש יותר מלחגוג 80 עם החטיבה הצעירה והנועזת ביותר. אתכם אני מרגיש בטוח וצעיר". בהמשך צפה ריבלין בברכות ששלחו לו חיילים וחיילות, ובקול שבור ונרגש אמר: "אני חושב שאם נחמה הייתה יכולה לראות את זה, היא הייתה אומרת לעצמה שאם כל כך הרבה חיילים מברכים אותי - אולי אני בחור לא רע".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190909-1552' autoplay='0' credit='דוברות בית הנשיא' desc='כך התקבל נשיא המדינה על ידי חיילי חטיבת הקומנדו' kid='1_nywk9oqj' duration='26'']

הרמטכ״ל כוכבי הקריא את ההקדשה שכתב בכתב ידו באלבום שהוענק כשי לנשיא: "אתה מקור השראה המהווה דוגמה ומופת לכולנו. מאחל לך עוד שנים רבות של עשייה משמעותית, והנאה מפירות היצירה והמעשה שלך ושל אזרחי המדינה. גאוותך במדינה היא מקור לעוצמה וסמל".

הנשיא ראובן ריבלין בביקור ביחידת הקומנדו
הנשיא ראובן ריבלין בביקור ביחידת הקומנדו | צילום: מארק ניימן, לע''מ

ריבלין נולד בירושלים ב-9 בספטמבר 1939, והוא נשיאה העשירי של מדינת ישראל שמכהן בתפקיד החל מיולי 2014. קודם לכן, היה ריבלין - עורך דין בהכשרתו, חבר כנסת מטעם מפלגת הליכוד, יו"ר הכנסת ושר התקשורת.

לאחר שלמד משפטים באוניברסיטה העברית, החל ריבלין את דרכו הפוליטית וכיהן כחבר מועצת העיר ירושלים. בהמשך, שימש יו"ר סניף תנועת החרות בירושלים ויו"ר ארגון הליכוד, עד שנבחר לראשונה לכנסת ה-12 בשנת 1988 ושימש בה כיו"ר הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול. כמו כן, ריבלין היה חבר בוועדת הכנסת, בוועדת החוץ והביטחון ובוועידת חוק ומשפט.

הנשיא ראובן ריבלין בביקור ביחידת הקומנדו
הנשיא ראובן ריבלין בביקור ביחידת הקומנדו | צילום: מארק ניימן, לע''מ